جراحی زیبایی بینی |اطلاعات ضروری که باید بدانید!

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی

چند وقت پیش مقاله ای در یک وب سایت می خواندم که درباره تاثیر خواهران کارداشیان بر روی زندگی دختران جوان بود. از زمانی که کایلی جنر اعتراف کرد که هم بینی اش را عمل کرده و هم تزریق فیلر داشته است، به نظر می آید به کلی تابو بودن این مسئله شکسته شد و تقریباً همه دلشان می خواهد برای یک بار هم که شده یکی از این پروسیجرهای زیبایی را انجام دهند.

البته در این میان جراحی زیبایی بینی در کشور ما محبوبیت خیلی بیشتری دارد. تا به حال چند نفر را دیده اید که عمل جراحی بینی داشته اند؟ فکر می کنم به زودی تعداد افرادی که عمل بینی نکرده اند از آن هایی که انجام داده اند، کمتر خواهد شد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

جراحی زیبایی بینی
جراحی زیبایی بینی

در هر حال مشکل این جاست که به نظر می آید تمام جراحی ها به یک شکل انجام می شود. کاملاً مشخص و واضح است که متاسفانه بیشتر جراحان ما ویژگی های فردی هر بیمار را در نظر نمی گیرند و تصور می کنند که قلمی کردن و کوچک کردن بینی کافیست!

در صورتی که یک جراح بینی خوب، به درستی می داند که مسئله فقط مربوط به کوچک کردن بینی است. مسئله در حقیقت مربوط به هارمونی و تقارن است. آن چه که بیشتر از هر چیزی به صورت فرد می آید. این نکته ای است که باید در نظر گرفت و البته متاسفانه خیلی از پزشکان ما اصلاً چنین ایده ای راجع به جراحی زیبایی بینی ندارند.

تعداد معدودی پزشک وجود دارد که به ویژگی های شخصی چهره ی هر فرد ، واقف باشند و از هارمونی و نسبت های طلایی سر در بیاورند. در آخر این مطلب به سراغ معرفی چند تا از این پزشکان می رویم. اما قبل از هر چیزی اجازه بدهید توضیحات کوتاهی راجع به خود جراحی زیبایی بینی که با نام رینوپلاستی شناخته می شود، برویم. با ما همراه باشید

رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی با همان عمل بینی، فرم، سایز و تقارن بینی افراد را بهبود می دهد و به این ترتیب هماهنگی بیشتری و بهتری با دیگر اجزای صورت فراهم می کند. اگر جراحی زیبایی بینی توسط یک جراح متخصص و ماهر بینی انجام شود، می تواند تاثیر خیلی زیادی در شکل زندگی و اعتماد به نفس شما بگذارد.

بعد از عمل جراحی رینوپلاستی، عموما ظاهر کلی فرد خیلی بهتر می شود و اگر به درستی انجام گیرد، هیچ گونه اثری روی چهره نخواهد گذاشت و کاملاً طبیعی به نظر می آید.

رینوپلاستی چیست؟
رینوپلاستی چیست؟

هدف جراحی رینوپلاستی به نیاز خود فرد برمی گردد. با تغییر فرم ساختار بینی از جمله ساختار استخوان ها، غضروف ها و پوست ، جراح می تواند به یکی از اهداف زیر دست پیدا کند:

تقویت بینی های کج و نا راست

نرم کردن برآمدگی های برجسته روی پل بینی

کاهش طول بینی هایی که نوکشان بلند است

اصلاح سایز بینی های به اصطلاح پیازی و گوشتی

باریک کردن بینی هایی که برای صورت فرد، زیادی عریض هستند

کاهش سایز بینی هایی که زیادی بزرگ هستند

بازگرداندن تقارن به بینی بعد از جراحی

اصلاح مشکلات تنفسی ناشی از انسداد گذرگاه های تنفسی

فیلم عمل زیبایی بینی

در ادامه می توانید فیلم عمل زیبایی بینی را ببینید و متوجه شوید که این جراحی به چه صورت انجام می گیرد

 

عوارض جراحی بینی

جراحی بینی گرچه عوارض مخصوص به خود را دارد اما در صورتی که جراحی تان به خوبی و توسط یک جراحی ماهر انجام شده باشد، میزان و شدت این عوارض خیلی کم خواهد بود

عمل رینوپلاستی معمولاً یک جور عمل سرپایی است که از در طول آن از بیهوشی عمومی استفاده می شود البته ممکن است پزشک از بی حسی موضعی نیز استفاده کند. همه چیز به شرایط بیمار و نوع جراحی بستگی دارد. بعد از جراحی ممکن است بینی تان را به نوعی آتل بندی کنند. این آتل کمک می کند تا بینی تازه شکل گرفته تان تحت مراقبت بماند و از تماس های تصادفی در امان باشد.

عوارض جراحی بینی
عوارض جراحی بینی

حتی ممکن است بانداژهایی داخل خود بینی تان کار گذاشته شود. این مسئله ممکن است اندکی ناراحت کننده و آزار دهنده باشد اما موقتی است. این بانداژها معمولاً بعد از یک هفته برداشته می شوند. اگر درد داشته باشید، پزشکتان داروهای مسکن تجویز می کند تا میزان درد و ناراحتی را کاهش دهد.

احتمال دارد اندکی دچار ورم  کبودی هم شوید. کبودی ها در طول یکی دو هفته ی اول به طور کامل از بین می روند. ورم شدید نیز بعد از دو الی سه روز می خوابد. بنابراین نباید نگران عوارض جانبی بعد از عمل باشید.

هزینه جراحی زیبایی بینی

هزینه جراحی زیبایی بینی همان طور که در مقالات پیشین گفتیم به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

سوالات بعد از عمل بینی

با توضیحاتی که در زیر ارائه خواهیم کرد، امیدواریم که سوالات شما درباره ی مسائل بعد از عمل بینی رفع شود:

در طول یکی دو هفته ی اول بعد از عمل جراحی بینی بیشتر بیماران دچار کبودی و ورم می شوند. در ابتدا ممکن است اصلاح فرمی که در طول جراحی روی بینی تان صورت گرفته را نبینید! اما نگران نباشید. کبودی و ورم همان طور که گفتیم بعد از 10 الی 14 روز به طور کامل از بین خواهد رفت. بیشتر افراد یکی دو هفته بعد از جراحی، توانایی رفتن به سر کار را پیدا می کنند.

معمولاً بعد از 3 هفته، بیشتر فعالیت های غیرتماسی عادی را می توانید انجام دهید. گرچه با توجه به دستورالعمل های پزشکتان، بهتر است فعالیت های خود را محدود کنید و کارهای سنگین مانند ورزش کردن را موقتاً کنار بگذارید.

بینی شما به بهبود و بهتر شدن ادامه خواهد داد.

گرچه بعد از این که کبودی و ورم از بین رفت، قادر خواهید بود که نتیجه ی کار جراح بینی را روی صورتتان ببینید اما معمولاً تا یک سال طول خواهد کشید که ورم به طور کامل از بین برود. این ورم ها معمولاً توسط دیگران قابل مشاهده نخواهد بود. به همین خاطر نیازی به نگرانی نیست.

نتایج حاصل از جراحی رینوپلاستی دائمی هستند. این مسئله بدین معنی است که بینی جدیدتان تا آخر عمر همراه شما خواهد بود. به همین خاطر اهمیت انتخاب یک جراح خبره و ماهر دو چندان می شود.

در صورتی که به دنبال جراحی هستید که به خصوصیات فردی چهره ی شما احترام بگذارد و به خوبی با آناتومی چهره آشنا باشد، توصیه می کنیم سری به مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران بزنید. همکاران ما به خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد. برای ارتباط بهتر است به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

مترجم و محقق: ندا ناصری

لینک منبع مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا