نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل بینی

در بسیاری از موارد ، بعد از جراحی بینی (رینوپلاستی) یا جراحی ترمیمی ، به بیماران توصیه می شود بعد از عمل بینی از چسب زدن بینی استفاده کنند تا پوست بینی گسترش یابد و به استخوان یا غضروف زیرین خود بچسبد.

بعد از عمل بینی ، استفاده از چسب بینی به خصوص برای افرادی که پوستشان ضخیم است ، می تواند بسیار مفید باشد. برای بیمارانی که دارای چنین پوستی هستند ، کمی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا پوست شان بعد از عمل بینی جمع شود. علاوه بر این ، پوست آنها بیشتر مستعد تشکیل بافت زخم بین غضروف ، ساختار استخوانی و پوست است. اگر قبل از جمع شدن کامل پوست ، بافت زخم در زیر پوست ایجاد شود ، از فعل و انفعالات و جمع شدن پوست جلوگیری می کند.

شاید برای تان جالب باشد:

بایدها و نبایدهای بعد از عمل بینی

 

تأثیر چسب زدن بینی بر روند عمل زیبایی بینی

نحوه چسب زدن بینی گوشتی

بعضی اوقات ، بافت زخم باعث ایجاد برجستگی هایی در بینی می شود که نتیجه نهایی جراحی و ظاهر بینی را ناخوشایند جلوه می دهد. چسب زدن بینی بعد از عمل بینی ، احتمال وقوع این وقایع ناخوشایند را به حداقل می رساند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

از جراح خود در خصوص این که آیا لازم است از چسب رینوپلاستی استفاده کنید یا نه ، پرس و جو کنید. علاوه بر این ، از او بخواهید که نحوه چسب زدن بینی ، نحوه درآوردن چسب بینی و نحوه تعویض چسب بینی را به شما یاد دهد. زیرا عمل جراحی بینی و به تبع آن شیوه استفاده هر بیمار از چسب رینوپلاستی متفاوت است و برای همه افراد یکسان نیست.

 

مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل

مدت زمان چسب بینی چقدر است

معمولاً به بیماران توصیه می شود از 2 تا 3 هفته بعد از عمل بینی از چسب بینی استفاده کنند. هنگامی که شروع به استفاده از چسب بینی می کنید ، بهتر است جهت کسب بهترین نتیجه ، مصرف آن را برای ماه ها ادامه دهید. از بیماران خواسته می شود که هر شب قبل از رفتن به رختخواب از نوار چسب بینی استفاده کنند. صبح و قبل از پرداختن به امور روزمره خود ، می توانید چسب را بردارید ، اما استفاده از آن در طول روز بسیار بهتر است.

 

بهترین مارک چسب بینی

اسم چسب بینی بعد از عمل

توصیه می شود جهت خرید نوار چسب بینی ، نواری را انتخاب کنید که 1.5 سانتی متر طول داشته باشد. ما در مطب از نوار چسب کاغذی بسیار ظریف و بدون فوم استفاده می کنیم که بسیار ملایم است که بارها و بارها استفاده می شود و به پوست آسیب نمی رساند. قیمت چسب بینی از این نوع نسبتاً ارزان است. نوار بینی با عرض یک و نیم سانتی متر ، در مقایسه با چسب های ضخیم تر یا نازک تر ، برای این منظور بسیار بهتر است.

توصیه ما این نوع چسب است ، بنابراین در خصوص چسب نامرئی بینی ، چسب شبانه بینی یا چسب بینی همرنگ پوست با جراح خود مشورت کنید.

 

نحوه استفاده از چسب بینی

نحوه چسب زدن بینی
  • پوست خود را تمیز کنید

قبل از شروع استفاده از نوار چسب ، حتما پوست و گونه های خود را با استفاده از یک پد یا پنبه آغشته به الکل تمیز کنید. با این کار کل آرایش را پاک کرده و تمام چربی را از صورت خود می زدایید. در غیر این صورت نوار چسب به درستی روی بینی تان نمی چسبد.

  • نحوه چسب زدن بینی

به منظور اطمینان از قرارگیری صحیح چسب بینی بهتر است آن را جلوی آینه روی بینی تان بچسبانید. از پزشک خود در مورد قسمت های مختلفی که باید چسب زده شود و نحوه چسب زدن بینی راهنمایی بگیرید. با این حال می توانید طبق راهنمایی در تصویر بالا این کار را انجام دهید.

وقتی می خواهید این کار را شروع کنید ، یک تکه از نوار چسب را به گونه ای برش بزنید که بینی تان را کامل پوشش دهد و تا هر دو گونه گسترش یابد. طول برش نوار چسب باید به نسبت هر قسمت از بینی که قرار است چسب زده شود ، تنظیم شود.

نوار را روی بینی محکم بچسبانید ، اما هنوز آن را روی گونه های تان نچسبانید و صبر کنید.

حتماً چسب بینی را باید محکم زد.

اکنون دو سر انتهایی نوار چسب را به گونه های خود بچسبانید.

به یاد داشته باشید که هدف از چسباندن نوار چسب ، تمرکز بر پوست خارجی بینی و غضروف زیر آن است.

پس از قرار دادن قطعه اول نوار چسب روی بینی به طرزی صحیح ، می توانید سراغ قسمت فوقانی و تحتانی پل بینی بروید.

سعی کنید 30 تا 50 درصد از هر نوار را با یک تکه نوار دیگر پوشش دهید.

هنگامی که کار چسب زدن بینی تان به اتمام رسید ، باید این گونه به نظر برسد که یک گچ بینی از جنس چسب درست متناسب با اندازه بینی تان ساخته شده است و سفت زدن چسب بینی موجب فشار به بینی تان می شود.

فیلم چسب زدن بینی

  • نحوه درآوردن چسب بینی

برداشتن نوار چسب باید با دقت انجام شود. شما هرگز نباید به طور ناگهانی نوار چسب را از سمت انتهایی جدا کنید. برای جدا کردن چسب از روی بینی به طرزی ایمن ، می توانید بدون اینکه نسخه ای ارائه دهید ، یک محلول خنثی کننده چسب از داروخانه تهیه کنید. این محلول باعث می شود که نوار حالت چسبندگی خود را از دست بدهد و به آسانی برداشته شود. روش دیگر درآوردن چسیب بینی ، در حین دوش گرفتن با آب گرم است. بدین منظور می توانید کف زیادی را بر روی نوار چسب بمالید تا راحت آن را از روی بینی جدا کنید. استفاده از موچین و ابزارهای مشابه نیز به شما در جدا کردن چسب از روی بینی تان کمک خواهد کرد. نوار را به آرامی از روی پوست جدا کنید و آن را به موازات سطح پوست بردارید. با این کار ، خطر جدا شدن پوست از استخوان و غضروف را به حداقل می رسانید.

این روند را باید هر روز تا زمانی که پزشک به شما بگوید که کافی است ، تکرار کنید. اگر بعد از عمل بینی ، چسب زدن بینی به طور دائم و صحیح انجام شود ، نتیجه نهایی جراحی زیبایی تان مطلوب تر خواهد بود.

 

سؤالات متداول در مورد چسب زدن بینی بعد از عمل بینی

دانستنیهای بعد از عمل بینی
  • چه موقع باید از چسب بینی استفاده کرد؟

معمولاً توصیه می شود قبل از خواب این کار را انجام دهید. بیشتر تورم صورت و بینی در طول شب ایجاد می شود و استفاده از نوار چسب در طول شب باعث می شود در صبح روز بعد با بینی متورم روبرو نشوید.

 

  • آیا می توانم 24 ساعت روز ، چسب بر روی بینی خود داشته باشم؟

برخی از پزشکان به بیماران توصیه می کنند به بینی خود در طول روز تنفس بدهند. چسب زدن بیش از حد بینی منجر به تحریک پوست و خارش آن و در برخی موارد ایجاد تورم بینی می شود.

 

  • مدت زمان چسب بینی چقدر است ؟

تا زمانی که پزشک به شما توصیه کند ، باید بر روی بینی خود چسب بزنید. به بیماران بیشتر توصیه می شود از 1 تا 3 ماه بعد از عمل بینی ، از نوار چسب استفاده کنند. البته این زمان برای برخی افراد طولانی تر است و این تفاوت بستگی به تفاوت های افراد از نظر نوع پوست و سایر عوامل دارد.

 

  • چسب زدن بینی چه مزیتی دارد؟

این کار باعث می شود که بینی سریعتر بهبود یابد. در برخی موارد ، چسب بینی از ایجاد بافت زخم داخل بینی جلوگیری می کند.

 

  • در صورت عدم استفاده از چسب بینی چه اتفاقی می افتد؟

استفاده از چسب بینی به تسریع روند ریکاوری جراحی زیبایی بینی ، زود تر جوش خوردن استخوان بینی و جلوگیری از ایجاد زخم کمک می کند. در صورت عدم استفاده از چسب بینی این روند بسیار کند و پر مخاطره پیش می رود. از اینرو توصیه اکید ما بر استفاده از چسب بینی است.

 

  • آیا امکان حساسیت به چسب بینی وجود دارد؟

در برخی موارد دیده شده که افراد بعد از عمل بینی به طور تمام وقت از چسب بینی استفاده می کنند و چند روز به چند اقدام به تعویض چسب بینی می کنند. این کار بسیار اشتباه است و ممکن است منجر به ایجاد حساسیت به چسب بینی شود. علائم حساسیت به چسب بینی عبارتند از قرمزی ، تحریک و خارش پوست بینی و در برخی موارد تورم بینی. بنابراین توصیه می شود ، ساعاتی در طول روز چسب بینی خود را جدا کرده ، آن را دور بیاندازید و پس از آن از چسب جدید استفاده کنید.

 

  • مضرات اشتباه زدن چسب بینی چیست؟

برخی اوقات اشتباه زدن بینی ، باعث تحریک پوست بینی می شوند و صبح روز بعد ، پس از برداشتن چسب ممکن است متوجه جای چسب بر روی بینی شوید.

 

  • از چه زمانی می توان چسب زدن بینی را متوقف نمود؟

بیمارانی که در طول روز و همچنین شب به طور مداوم از چسب بینی استفاده می کنند ، سریعتر از کسانی که زودتر آن را متوقف می کنند ، بهبود می یابند. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید از پزشک خود سوال کنید ، زیرا این روند در افراد مختلف متفاوت است.

 

بهترین جراح بینی در تهران کیست؟

بهترین جراح بینی در تهران

خوشبختانه مفتخریم به اطلاع شما عزیزان برسانیم که مرکز زیبایی ما واقع در محدوده قلهک شریعتی ، افتخار حضور بهترین جراح بینی در تهران را دارد. پس چنانچه به دنبال جراح بینی بازیگران ، بهترین جراح بینی طبیعی در تهران ، متخصص رینوپلاستی شمال تهران ، جراح بینی پاسداران و بهترین جراح بینی طبیعی هستید ، به شما این مرکز زیبایی را معرفی می کنیم.

مرکز زیبایی ما در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد کلیه خدمات زیبایی ، پوست و مو، و لیزر را به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین نوبت دهی جراحی بینی به این لینک مراجعه کنید.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

RHINOPLASTY-TAPING

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا