پرسش و پاسخ جراحی بینی (سوالات رایج عمل رینوپلاستی)

پرسش و پاسخ جراحی بینی

پرسش و پاسخ جراحی بینی

عمل بینی شاید رایج ترین عمل جراحی زیبایی در میان مردم ما باشد که طرفداران زیادی هم دارد. بینی به عنوان عضو مرکزی صورت نقشی تعیین کننده در زیبایی ظاهر ما ایفا می کند. به همین دلیل تغییر در بینی می تواند تاثیر به سزایی در چهره شما داشته باشد.
از همین رو هم هست که طرفداران عمل بینی زیاد هستند. البته عمل بینی فقط به دلایل زیبایی انجام نمی شود. بلکه خیلی ها به دلیل مشکلات تنفسی مادرزادی یا مشکلاتی که در اثر سوانح به آن دچار شده اند ناچار به عمل کردن بینی خود می شوند.

پرسش و پاسخ جراحی بینی
پرسش و پاسخ جراحی بینی

عمل بینی یک عمل جراحی است و ریسک ها و خطرات خاص خودش را دارد. اما الزاما همه کسانی که بینی خود را عمل کرده اند از نتیجه راضی نیستند. به همین خاطر همیشه سوالات زیادی در مورد عمل بینی وجود دارند. افراد دوست دارند پیش از انجام عمل بینی یا به عبارت دیگر رینوپلاستی اطلاعات کاملی از تصمیمی که می خواهند بگیرند داشته باشند.
سوالاتی که پیش از شروع عمل و بعد از انجام آن برای مردم پیش می آیند. در این مقاله قصد داریم تا به بخشی از رایجترین سوالات بعد از عمل بینی و قبل از آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

رینوپلاستی چیست ؟

رینوپلاستی یا همان عمل بینی، همانطور که گفتیم در دسته عمل های جراحی قرار می گیرد که روی بینی انجام می شود. این جراحی در واقع یک جراحی پلاستیک است که می تواند ظاهر و اندازه بینی شما را تغییر دهد و مشکلات کارکردی آن را برطرف نماید.
رینوپلاستی با هدف ایجاد تعادل و هارمونی در بینی به عنوان یکی از کلیدی ترین بخش های صورت انجام می شود. حتی به وجود آمدن کمترین تغییرات در بینی می تواند تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده و ظاهر عمومی آن را دستخوش تغییر کند.
مردم عموما برای رفع مشکلات زیر رینوپلاستی می کنند:
• تغییر اندازه، ظاهر یا زاویه بینی
• صاف کردن برآمدگی یا برجستگی های بینی
• صاف و متعادل کردن ظاهر بینی
• بهبود شکل ظاهری کانال های هوایی بینی
• باز کردن و صاف کردن تونل های هوای بینی
• بهبود وضعیت تنفسی
• تصحیح کردن بینی بعد از آسیب و جراحت

آیا هزینه عمل بینی را بیمه پرداخت می کند؟

شرکت های بیمه معمولا هزینه های عمل های زیبایی را پوشش نمی دهند. چنانچه عمل بینی را برای اهداف زیبایی انجام داده باشید نمی توانید از بیمه انتظار هیچ پرداختی داشته باشید. اما همانطور که گفتیم رینوپلاستی ممکن است برای اهداف درمانی نیز انجام شود. در اینصورت بیمه هزینه آن را می پردازد.
اگر رینوپلاستی برای اهداف زیبایی اما به همراه درمان هایی دیگری انجام شده باشد، بیمه ممکن است بخشی از هزینه که مربوط به سلامت بوده را پرداخت نماید.

پرسش و پاسخ جراحی بینی
پرسش و پاسخ جراحی بینی

روند بهبودی بعد از عمل بینی چگونه است؟

در مقایسه با سایر عمل های زیبایی، روند بهبود بعد از عمل بینی تقریبا ملایم و کم دردسر است. از آنجایی که رینوپلاستی یا عمل بینی تقریبا مانند عمل های سرپایی انجام می شود، می توانید بعد از عمل و بدون نیاز به بستری به خانه برگردید. سعی کنید در طول درمان و تا یک روز بعد کسی از دوستان یا آشنایان در کنار شما باشد تا هم به خانه برتان گرداند و در روز بعد مراقبتان باشد.
بعد از عمل بینی اندکی ناراحتی در ناحیه تحت درمان احساس خواهید کرد که به سادگی با دارو قابل کنترل هستند. برای یک هفته بعد از عمل باید آتل بینی ببندید تا روند بهبودی به خوبی طی شود.
بعد از عمل می توانید انتظار بروز کمی کبودی و ورم روی بینی را داشته باشید. بستن آتل گردن در طول روز بعد از عمل هم خوب است. چراکه باعث می شود سرتان بالا بماند و این به شما کمک خواهد کرد. بعد از یک هفته پس از عمل بینی می توانید آتل بینی را برداشته و بخیه ها را بکشید.
بیشتر افراد پس از یک هفته بعد از عمل می توانند به سر کار خود برگردند. هرچند بهتر است در طول این یک هفته از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید. شما می توانید نتیجه نهایی عمل بینی را بعد از اینکه ورم هایش خوابید به خوبی مشاهده کنید.

آیا می توان رینوپلاستی را در ترکیب با درمان های دیگر انجام داد؟

البته که می توان این کار را کرد. رینوپلاستی را می توان با تعداد زیادی از درمان های دیگر ترکیب نمود. اعم از درمان های تهاجمی جراحی و غیرتهاجمی. مثلا بعضی ها ممکن است مایل باشند تا در حین انجام عمل بینی تزریق فیلر هم انجام دهند تا خطوط چین و چروک دور بینی را کمتر کنند.
عمل های جراحی دیگری که ممکن است بتوانند باعث بهبود نتیجه عمل بینی شوند عبارتند از :
• لیفت صورت
• لیفت پلک
• لیفت ابرو
ترکیب عمله ای زیبایی می تواند دوره بهبودی شما را کمتر کرده و ظاهری جوانتر هم به شما بدهند. علاوه بر این در وقت شما هم صرفه جویی می کنند چراکه دو عمل مختلف را در یک زمان انجام می دهید و نتیجه هر دو را با هم می بینید.

سوالات بعد از عمل بینی
سوالات بعد از عمل بینی

بعد از عمل بینی چه شکلی می شود؟

رینوپلاستی مانند جراحی های دیگر اعضای بدن نیست که دستور العمل های مشخص داشته باشد. چراکه یک عمل زیبایی است و برای هر نفر منحصر به فرد است. پزشک باید با توجه به شرایط خاص هر نفر و ارزیابی ویژگی های صورت او برنامه ریزی عمل را انجام دهد.
پیش از عمل می توان شمایی از نتیجه نهایی آن را دید. به این صورت که در مرکز درمانی پزشک از زوایای مختلف از بینی شما عکس می گیرد و با تغییراتی که در عکس ها می دهد به شما نشان می دهد که بینی تان بعد از عمل تقریبا چه شکلی می شود.

روند رینوپلاستی چگونه است؟

رینوپلاستی یا عمل بینی تحت بیهوشی عمومی یا زیر بی حسی موضعی انجام می شود. انجام این عمل ممکن است دو ساعت یا کمتر طول بکشد. بهتر است با خود همراهی داشته باشید تا شما را به خانه ببرد.

بهترین مرکز عمل بینی در تهران

رینوپلاستی عمل حساسی است و تنها زمانی می توانید از انجام آن مطمئن باشید که به مرکز معتبری مراجعه کنید.

سوالات بعد از عمل بینی
سوالات بعد از عمل بینی
مرکز تخصصی لیزر و زیبایی شمال تهران با کادری مجرب از پزشکان متخصص و ماهر در زمینه عمل بینی یکی از باکیفیت ترین مراکزی است که می توانید به آن مراجعه کنید. برای آشنایی بیشتر با این مرکز و گرفتن نوبت رینوپلاستی می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

مترجم و محقق : ندا ناصری
منبع مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا