جراحی بینی استخوانی |جامع ترین مقاله درباره عمل رینوپلاستی+فیلم

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی

سلام به تمام دوستان عزیز

در مقاله امروز تصمیم داریم درباره جراحی بینی استخوانی صحبت کنیم و به شما بگوییم که چه اقداماتی لازم است انجام بدهید. عمل جراحی بینی به قدری محبوبیت دارد که تقریباً هیچ کسی نیست که برای یک بار هم شده به آن فکر نکرده باشد. در هر صورت بینی ما عضو مهمی از صورت است که می تواند روی تمام اجزای چهره تاثیر بگذارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به همین خاطر است که معمولا اولین چیزی که در ظاهر یک فرد توجهمان را جلب می کند، بینی اوست. اگر زیادی بلند و استخوانی باشد فوراً توی ذوقمان می خورد و زیبایی دیگر اجزای صورتش را نمی بینیم. ژنتیک و ژن ما ایرانی ها هم مستعد داشتن بینی های استخوانی و عقابی است. شاید به همین دلیل است که عمل جراحی بینی تا این حد در کشور ما زیاد شده است.

جراحی بینی استخوانی
جراحی بینی استخوانی

اما به خاطر داشته باشید که عمل جراحی بینی که با نام رینوپلاستی شناخته می شود، آن قدرها هم ساده و بی دردسر نیست. خیلی وقت ها برخی از افراد به سراغ ما می آیند و از پزشکان مجموعه درخواست می کنند که عمل رینوپلاستی برایشان انجام شود در صورتی که بینی آن ها ایراد چندانی ندارد. پزشکان مجموعه ی ما تلاش می کنند در وهله ی اول عواقب و مشکلاتی که بر سر راه است را برای افراد توضیح دهند.

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که آیا جراحی بینی استخوانی از بینی گوشتی سخت تر است؟ کدام یک نتیجه ی بهتری به دست می آورند؟ آیا تکنیک جراحی این دو با هم فرق می کند؟

در ادامه این مطلب تصمیم داریم درباره همین مطالب با شما صحبت کنیم. بعد از آن به سراغ خود پروسیجر رفته و نحوه ی انجام آن را برایتان شرح خواهیم داد و در نهایت هم توصیه هایی برای بعد از عمل جراحی خواهیم داشت. با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی درباره عمل جراحی بینی به دست آورید.

عمل جراحی بینی دراز و استخوانی

برخی بینی ها علاوه بر این که شکل استخوانی دارند، بلند هم هستند و اگر از نیم رخ به آن ها نگاه کنید، نوکشان بسیار جلوتر از لب و چانه قرار گرفته است. عمل جراحی رینوپلاستی می تواند از طول این بینی ها کم کند. به این شکل از عمل بینی، رینوپلاستی کاهشی گفته می شود. این روش معمولا برای کاهش سایز (از جمله طول بینی) و هم چنین کمک به حفظ تعادل اجزای چهره انجام می شود. حتما شما هم دیده اید که بعد از عمل جراحی بینی استخوانی، به نظر می آید که دیگر  اجزای صورت فرد نیز متعادل تر شده اند. مثلا چانه او شکل بهتری پیدا کرده و لب ها هم شکیل تر شده اند.

رینوپلاستی کاهشی ممکن است برای نرم کردن برجستگی های روی پُل بینی یا بهبود ظاهر فرم سوراخ های بینی استفاده شود. البته باید دقت داشته باشید که این شکل از رینوپلاستی به تجربه و مهارت بالایی احتیاج دارد. خیلی وقت ها پزشک متخصص قادر به انجام درست این جراحی نیست و در نهایت آن چه که به دست می آید، یک بینی بسیار بد شکل است که مشکلات تنفسی و …هم برای فرد به دنبال دارد.

عمل جراحی بینی دراز و استخوانی
عمل جراحی بینی دراز و استخوانی

عمل جراحی بینی استخوانی چگونه انجام می شود.

اگر هدف شما از عمل جراحی رینوپلاستی، کاهش سایز و طول بینی استخوانی است، احتمال دارد که عملتان به شکل باز یا بسته انجام شود. در هر دو تکنیک ، تکه ی کوچکی از استخوان یا غضروف بینی برداشته می شود تا هم طول بینی کوتاه تر شود و هم این که شکل آن اصلاح گردد.

رینوپلاستی باز: عمل رینوپلاستی باز شامل ایجاد یک برش، در ناحیه ای به نام کولوملا که میان دو سوراخ بینی واقع شده؛ می شود. از طریق همین شکاف، پوست بینی بالا کشیده می شود و استخوان و غضروف نوک بینی هم اصلاح شکل می گردند.وقتی که بینی به فرم دلخواه دست پیدا کرد، بافت دوباره جایگزین می شود و شکاف را بخیه می کنند. بیشتر مواقع این برش به خوبی بهبود پیدا می کنند گرچه در موارد نادر ممکن است اسکارهایی به وجود بیاید اما خیلی کوچک هستند و در کناره های بینی پنهان می شوند.

رینوپلاستی بسته: این شکل از جراحی بینی این گونه انجام می شود که برشی از داخل خود بینی ایجاد خواهد شد. این برش ها مسیر دسترسی به استخوان و غضروف بینی را فراهم می کنند و به راحتی می توان شکل و سایز آن ها را تغییر داد. در این تکنیک کلیه ی شکاف ها از داخل بینی انجام می شود و هیچ گونه زخمی روی بینی باقی نمی ماند. علاوه بر این، نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که در این شکل از جراحی معمولاً میزان ورم کمتر است و فرد سریع تر بهبود پیدا می کند.

نکته ی خیلی مهم: در رینوپلاستی بسته، میزان تغییری که روی شکل و سایز بینی می شود انجام داد، کمتر خواهد بود.

بهترین کاندیدا برای انجام جراحی بینی استخوانی

هر فردی که از شکل و اندازه بینی خود راضی نیست می تواند عمل جراحی بینی انجام دهد. اما برای عمل جراحی بینی استخوانی، حتما باید بینی بلند و استخوانی داشته باشید. البته تمام افراد مناسب انجام این جراحی نیستند. بهترین کاندیدای جراحی بینی شامل موارد زیر است:

آن دسته افرادی که از طول و اندازه بینی خود راضی نیستند: رینوپلاستی می تواند باعث کاهش طول بینی و هم چنین اصلاح فرم کلی بینی شود. این تکنیک جراحی می تواند باعث احساس رضایت بیشتر از شکل بینی به همراه داشته باشند. اما باز هم باید تذکر بدهیم که بدون داشتن یک متخصص جراحی بینی خوب، به هیچ وجه نمی توانید به نتیجه ی دلخواه خود دست پیدا کنید.

آن دسته افرادی که انتظارات واقعی از نتیجه ی جراحی بینی دارند: گرچه رینوپلاستی می تواند فرم بینی تان را به طرز خوشایندی بهبود دهد اما محدودیت هایی هم دارد. هر کسی که تصمیم دارد عمل جراحی بینی انجام دهد باید بداند که در نهایت چه انتظاراتی می تواند داشته باشد. قرار نیست عمل رینوپلاستی کل چهره تان را عوض کند، بلکه باعث بهبود فرم کلی آن خواهد شد.

 

مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی

 طول مدت جراحی به این بستگی دارد که چه کارهایی باید روی بینی انجام شود. ممکن است از 1 الی 5 ساعت هم طول بکشد. بیشتر مواقع نیازی به بستری شدن نیست و در همان روز عمل هم می توانید مرخص شوید. البته در برخی مواقع هم ممکن است پزشکتان توصیه کند که یک شب را در بیمارستان بمانید. یادتان باشد که مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی بسیار مهم هستند و در حقیقت تضمین می کنند که نتیجه ی خوبی از درمان خود بگیرید.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم ، باید چند هفته ای در منزل استراحت کنید و کارتان را تعطیل نمایید. اما برای این که بینی به شکل نهایی خود دست پیدا کند، احتمالاً باید تا 18 ماه هم ناچار به صبر کردن باشید..

تا 10 روز بعد از عمل جراحی بینی و زمانی که چسب روی بینی تان است، باید یک سری دستورالعمل را رعایت کنید. بعد از این که دوره 10 روزه تمام شد، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که استراحت کنید و اجازه دهید تا ورم و کبودی از بین برود. ورزش های سنگین و جمعی را هم باید تعطیل کنید چرا که تقریباً 3 ماهی طول می کشد تا بینی تان دوباره شکل محکم و سفت خود را به دست آورد.

یادتان باشد که بعد از اتمام جراحی هم باید جلسه ی ملاقاتی با پزشک خود داشته باشید تا همه چیز را معاینه کند. معمولا این جلسه دو هفته بعد از جراحی انجام می گیرد.

مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی
مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی

از آن جایی که بهتر است با شما صادق باشیم، باید بگوییم که عمل جراحی بینی ممکن است مشکلات تنفسی برای شما به همراه داشته باشد. چرا که با کاهش سایز مخصوصا در نوک بینی، ممکن است اسکارهایی به وجود بیاید و به این ترتیب عملکرد بینی برای تنفس را دچار اختلال کند. البته لازم به ذکر است که این مشکل ممکن است سال ها بعد از انجام جراحی هم رخ دهد.

چند نکته که باید قبل از جراحی بینی بدانید

رینوپلاستی سخت تر و دشوارترین جراحی زیبایی به شما می رود. به همین خاطر است که عدم مهارت پزشک می تواند به ناهنجاری دائمی روی بینی منجر شود. پس اصلی ترین توصیه ی ما این است : جراح خود را با دقت انتخاب کنید

نتیجه ی هیچ جراحی بینی ای عالی و بی نظیر نیست اما با انتخاب یک جراح خوب بینی، تا حد زیادی به نتیجه ی دلخواه خود نزدیک خواهید شد.

مثلث طلایی یک جراح خوب بینی: تجربه ی بسیار بالا+ مهارت های هنرمندانه + انتخاب بهترین تکنیک جراحی

به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که نتیجه ی خوبی از عملتان خواهید گرفت.

در حال حاضر جراحی بینی می تواند تغییر خیلی زیادی در فرم بینی تان ایجاد کنید، اما بهتر است واقع بین باشید و تصور نکنید که قرار است کل چهره تان به یک باره تغییر کند.

نکه ی خیلی مهمی که وجود دارد این است که مهارت و تجربه ی پزشکی تضمین نخواهد کرد که حتماً نتیجه ی خوبی از عملتان بگیرید. بلکه بافت خوب بینی و بهبود سریع هم در یک عمل رینوپلاستی موفق نیز موثر هستند. ژنتیک بد می تواند کار بهترین جراح بینی را هم خراب کند.مخصوصا اگر این مسائل با غضروف ضعیف و پوست بد نیز همراه باشد.

در نهایت این که داشتن پوستی نرم و صاف، غضروف سالم و سلامت عمومی بدن می تواند باعث کسب بهترین نتیجه در فرد شود.

نکته ی خیلی مهم: بهترین زمان جراحی بینی ، وقتی است که هنوز جوان هستید و بافت های پوستی شما رو به تحلیل نرفته است. در حقیقت سن 23 الی 27 سالگی بهترین سن جراحی رینوپلاستی می باشد.

داشتن یک بینی استخوانی قوی و سالم، کلید یک جراحی رینوپلاستی موفق است. با برداشتن بخش زیادی از غضروف بینی ممکن است باعث تضعیف استخوان بینی شود و فرم کلی بینی را تغییر دهد. اما یک بینی قوی که استخوان بندی محکمی دارد، با برداشتن غضروف نه تنها دچار ضعف نمی شود بلکه می تواند به بهبود سریع تر گردد.

در بیشتر مواقع تا چند ماه بعد از جراحی هم ورم خواهید داشت. حتی عمل های موفق هم ممکن است در ابتدا نا امید کننده به نظر بیایند. به خصوص اگر پوست نازکی داشته باشید یا این که روی پوستتان جوش های فعال دارید. بهتر است در این پروسه صبور باشید.

اگر در این زمینه وسواس دارید و می خواهید که از همان اول تمام مشکلات بینی تان رفع شود، احتمال نا امید خواهید شد. یادتان باشید که هیچ عمل بینی ای فوق العاده نخواهد بود اما می توانید تا حدی به نتیجه ی دلخواهتان دست پیدا کنید اگر یک پزشک خوب انتخاب نمایید.

حتی در برخی مواقع ناچار هستید که عمل بینی را مجدداً تکرار کنید. در صورتی که به مشکلات تنفسی دچار شوید، باید عمل ترمیمی را نیز انجام دهید .خیلی از بیماران به دلیل خروپف، تنفس ضعیف و …ناچارند

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

گرچه ممکن است شکل و مدل خاصی از یک بینی را مد نظر داشته باشید، اما بهتر است بدانید که احتمالاً یک فرم بینی که روی چهره ی فردی بسیار زیبا و دلنشین باشد، اصلا به چهره ی شما نیاید و صورتتان را ناخوشایند جلوه دهد. یک سایز مشخص قطعا برای همه ی صورت ها مناسب نیست.

تمم جراحی های رینوپلاستی اگر که با کیفیت باشند، یک چیز مشترک دارند و آن این است که همه ی آن ها ظاهری طبیعی دارند. بهترین مدل بینی آن است که با دیگر اجزای صورتتان تطابق و هارمونی داشته باشد. یک بینی زیبا باید در هماهنگی کامل با صورت باشد نه این که جلب توجه کند.

جراحی بینی استخوانی مردانه

در حال حاضر آقایان نیز به اندازه زنان به دنبال جراحی بینی هستند. خیلی ها می پرسند که آیا تفاوتی میان عمل جراحی بینی زنان و مردان وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اساساً فرقی ندارند اما مردان به خاطر داشتن اسکلت بندی قوی تر ، معمولاً نتایج بهتری می گیرند و زودتر بهبود پیدا می کنند

هزینه عمل بینی استخوانی

یکی دیگر از سوالاتی که درباره این جراحی پرسیده می شود این است که هزینه های مربوط به آن چگونه است؟ آیا عمل بینی استخوانی گران تر از بینی گوشتی است ؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که همه چیز به شرایط فردی شما بستگی دارد. به عنوان مثال در صورتی که بینی شما هم استخوانی است و هم بلند، قطعا باید کارهای بیشتری روی آن انجام شود و در نهایت هزینه های شما بالاتر برود.

اما نگران نباشید! مرکز زیبایی ما پیشنهاد ویژه ای برای شما دارد:

مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران، جهت رفاه حال شما، تخفیف های خیلی خوبی برای عمل رینوپلاستی در نظر گرفته است. مهارت و سابقه پزشکان این مجموعه بسیار بالاست و اطمینان می دهند که نتیجه ی بسیار خوبی برای شما به دست آید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

در نهایت این که امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.

مترجم و محقق: ندا ناصری

منبع مقاله 1

منبع مقاله 2

منبع مقاله 3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا