جراحی بینی با لیزر واقعیت دارد؟!

جراحی بینی با لیزر

جراحی بینی با لیزر

عمل جراحی بینی یکی از چالش برانگیزترین جراحی هایی است که می توانید روی صورت خودتان انجام دهید چرا که اثر خیلی زیادی روی ظاهر و آناتومی چهره تان خواهد گذاشت. به همین خاطر است که بارها در مقالات همین وب سایت گفته ایم که حتما باید از یک جراح بسیار ماهر و متخصص در زمینه ی عمل رینوپلاستی استفاده کنید.

اصلاح فرم بینی هم خیلی مهم است چرا که توصیه می کنیم به خاطر داشته باشید که شکل بینی تاثیر خیلی زیادی در تعادل و هارمونی صورت دارد و به همین خاطر تقریباً مهم ترین عضو چهره است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اصلاً تعجب آور نیست که افرادی با بینی های ناجور و بدفرم، اعتماد به نفس پایین تری هم دارند و حضور کم رنگ تری در جامعه خواهند داشت. البته این یک اصل دائمی و همیشگی نیست اما به هر حال نمی توانید منکر تاثیر شکل بینی در روحیات فرد شوید.

اما در این مطلب می خواهیم به سراغ مسئله ای برویم که این روزها ذهن خیلی ها را به خود مشغول کرده و مرتب از پزشکان و جراحان زیبایی پرسیده می شود: آیا جراحی بینی با لیزر امکان پذیر است؟

جراحی بینی با لیزر
جراحی بینی با لیزر

خب برای پاسخ به این سوال باید یک سوءتفاهم بزرگ را برطرف کنیم. چنین مسئله ای به هیچ وجه شدنی نیست و نهایت کاری که بتوان با لیزرها در عمل بینی انجام داد، ایجاد برش هایی روی سطح پوست برای انجام جراحی است. اما این که خود لیزر بر روی غضروف و استخوان بینی اثر بگذارد و نیازی به تیغ نباشد، مسئله ای است که بیشتر در تبلیغات مراکز غیر معتبر انجام می شود و وجود خارجی ندارد.

اگر به دنبال مرکزی هستید که بهترین جراحی بینی را برای شما انجام دهد، توصیه می کنیم از طریق صفحه ی تماس با ما، به مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران مراجعه کنید. قطعاً نتیجه ی کار شما را راضی خواهد کرد.

جراحی بینی گوشتی با لیزر

قبل از این که به این مبحث بپردازیم، می خواهیم نکته ای را به شما بگوییم و آن این است که زیبایی بینی به سایز و بزرگی آن نیست بلکه بیشتر به هارمونی و تعادل میان دیگر اجزای چهره ی برمی گردد.

متاسفانه همان طور که گفتیم، تبلیغات فریبکارانه به قدری زیاد شده اند که جراحی بینی با لیزر را به عنوان یک پروسیجر کاملاً طبیعی جا انداخته اند. اما واقعیت این جاست که از لیزر بیشتر مواقع در اصلاح فرم بینی های گوشتی استفاده می شود و تاثیری روی بینی های استخوانی ندارد.

به عنوان مثال در صورتی که بافت چربی روی بینی زیاد باشد و یا پوست آن ضخیم و کلفت باشد، می توان از طریق لیزر، این ضخامت را کم کرد و به این ترتیب سایز بینی اندکی کوچک تر به نظر می آید اما تاثیر خاص دیگری ندارد.

جراحی بینی گوشتی با لیزر
جراحی بینی گوشتی با لیزر

جراحی بینی چگونه انجام میشود؟

قبل از هر چیزی بیمار باید خود را برای درمان آماده کند و این شامل عکس برداری های مختلف است تا بعد از درمان، نتیجه بررسی شود. می توان جراحی را تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام داد. نگران درد بیهوشی نباشید چرا که این پروسه کاملاً بدون درد است و برای بیماران بی خطر می باشد.

مدت زمان جراحی رینوپلاستی

کل جراحی حدوداً 30 الی 90 دقیقه یا حتی بیشتر به طور می انجامد. البته این مدت زمان به نوع جراحی هم بستگی دارد. اگر کل عملیات صرفاً بر روی نوک بینی انجام شود و نیازی به صلاح فرم استخوان بینی نباشد، مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید اما در صورتی که جراح ناچار شود که استخوان و غضروف های بینی را بتراشد تا فرم کلی آن را عوض کند یا این که عملیات های درمانی هم در حین جراحی انجام دهد ( مانند رفع انسداد و انحراف بینی) ممکن است این جراحی بیشتر هم طول بکشد.

مدت زمان جراحی رینوپلاستی
مدت زمان جراحی رینوپلاستی

عوارض جراحی بینی

این جراحی معمولاً هیچ گونه اسکار یا زخم قابل مشاهده ای ایجاد نمی کند مگر این که لازم باشد سایز و عرض سوراخ های بینی را تغییر داد که در این شرایط هم، جراح بینی تلاش می کند تا برش ها را در گوشه های طبیعی بینی ایجاد کند تا به زحمت قابل مشاهده باشند. در طول جراحی، استخوان بینی دوباره شکل داده می شود و در نهایت نوعی آتل روی بینی قرار می دهند و این آتل باید حداقل 7 روز روی آن باقی بماند.

هدف از گذاشتن این آتل، این است که استخوان بینی در جهت کنونی، بهبود پیدا کند و بسیار مهم است که تا 6 هفته بعد از جراحی، هیچ گونه ضربه ای به بینی نخورد. به این ترتیب تضمین خواهید کرد که نتیجه ی خوبی از جراحی خود به دست آورید.

پروسه بهبود بافت طبیعی ممکن است چندین هفته تا چند ماه بعد از جراحی هم ادامه داشته باشد اما زخم های قابل مشاهده بعد از 10 روز به طور کامل رفع می شوند.

هم چنین تا 7 الی 10 روز ممکن است بیمار دچار تورم در اطراغ چشم و گونه ها شود(کبودی هم دور از انتظار نیست) اما نیازی نیست که نگران باشید چرا که این ورم و کبودی خیلی زود برطرف می شوند و دیگر به سختی قابل مشاهده هستند

پنبه استریلی که در سوراخ های بینی گذاشته می شود تا از شکل جدید آن مراقبت کند، بعد از 7 روز برداشته می شود. (هم زمان با برداشتن آتل بینی) به این ترتیب حساس ترین بخش بعد از عمل جراحی بینی به اتمام خواهد رسید. بعد از آن دیگر تقریباً دردی نخواهید داشت. اما در صورتی که هم چنان درد دارید؛ مصرف داروهای مسکن می تواند کمک کننده باشد.

یکی از رایج ترین اتفاقاتی که رخ می دهد، این است که عمل جراحی رینوپلاستی را با درمان های تکمیلی مانند عمل اصلاح انحراف بینی ترکیب کرد و به صورت هم زمان انجام داد. عمل انحراف بینی بیشتر به خاطر افزایش ظرفیت گذرگاه های تنفسی انجام می شود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید، این مقاله را مطالعه کنید.

مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی

در طول جراحی، بیمار بیهوش خواهد بود و علاوه بر آن، داروهای خواب آور نیز به او داده می شود تا در طول پروسه، کاملاً راحت باشد. معمولاً توصیه می کنند که تا چند ساعت قبل از جراحی، بیمار از خوردن و آشامیدن خودداری کند. تمام تست ها و آزمایشات در همان بیمارستان انجام می شود.

جراحی بینی معمولاً سرپایی است و بعد از آن می توانید بیمارستان را ترک کنید اما برخی مواقع لازم است تا 24 ساعت بستری باقی بمانید.

مهم ترین نکته ای که درباره ی مراقبت های بعد ازعمل جراحی بینی باید بدانید این است که تا 7 روز فعالیت های خود را محدود کنید و از هر گونه تماس شدید با بینی خودداری نمایید. دیگر دستورالعمل ها را از پزشک خود می توانید دریافت کنید.

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

محقق و مترجم: ناصری

لینک منبع مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا