جراحی رینوپلاستی | چرا باید بینی خود را عمل کنید؟

جراحی رینوپلاستی

جراحی رینوپلاستی

عمل بینی که با نام رینوپلاستی یا جراحی رینوپلاستی هم شناخته می شود یک عمل جراحی است برای تغییر ظاهر و شکل بینی و بهبود عملکرد آن.
جراحی رینوپلاستی را می توان برای اهداف درمانی مانند اصلاح مشکلات تنفسی مرتبط با ساختار بینی یا اصلاحات انحرافات داخلی یا بیرونی مشکل زا مادرزادی یا ناشی از سوانح استفاده شود.
جراحی رینوپلاستی یا عمل بینی را همچنین می توان برای اهداف زیبایی انجام داد. یعنی برای تغییر ظاهر و شکل بینی.

جراحی رینوپلاستی
جراحی رینوپلاستی

چرا رینوپلاستی؟

اگر تصمیم گرفته اید عمل بینی انجام دهید بهتر است یک قرار ملاقات با پزشک مورد نظر و مورد اعتمادتان تنطیم کنید و با شخص او درباره این تصمیم مشورت نمایید. در طول این جلسه مشاوره بهتر است درمورد هدفتان از انجام این عمل با پزشک صحبت کنید. باید به او بگویید که چه چیزی در مورد بینی تان شما را آزار می دهد و چگونه می خواهید تغییرش دهید.
این نکته را به یاد داشته باشید که چیزی به نام بینی ایده آل وجود ندارد. جراحی رینوپلاستی تنها می تواند ویژگی های چهره شما را بیشتر نمایان کند و روی ظاهر طبیعی و زیبای شما تأکید داشته باشد. جراح رینوپلاستی می تواند ویژگی های زیبای چهره شما که منحصر به فردتان می کند را برشمرده و به شما بگوید که تغییر دادن آنها چگونه می تواند به بهبود وضعیت ظاهریتان کمک کند.
جراح در وهله اول ساختار بینی و سایر اعضای صورت شما را ارزیابی می کند. پس از این ارزیابی او می تواند به شما بگوید که تا چه حد انتظاراتتان از نتیجه عمل واقعی یا غیر واقعی است.
پزشک همچنین وضعیت عمومی سلامت شما را بررسی کرده و در مورد خطرات عمل جراحی، زمان بهبودی و هزینه درمان با شما صحبت می کند.
تکنیک های متنوعی برای تغییر شکل بینی شما وجود دارند. هنگامی که تصمیم گرفتید روند درمانی را آغاز کنید پزشک باید دقیقا برای شما توصیف کند که قصد دارد چه کاری برایتان انجام بدهد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

جراحی رینوپلاستی
جراحی رینوپلاستی

گام به گام با رینوپلاستی

جراحی رینوپلاستی عموما یک جراحی سرپایی است. یعنی اینکه نیاز به بستری بعد از عمل ندارد. برای انجام عمل از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی استفاده خواهد شد. با بیهوشی عمومی در طول انجام عمل به خواب خواهید رفت، در حالی که اگر بی حسی موضعی استفاده شود تنها بینی شما بی حس خواهد شد و در طول عمل هیچ دردی را احساس نخواهید کرد.
در حین انجا عمل رینوپلاستی جراح برش هایی روی سوراخ بینی ایجاد می کند. در موارد سخت تر جراح ممکن است این برش ها را در طول سوراخ های بینی و در امتداد کانال های بینی بزند. سپس جراح استخوان داخلی بینی و غضروف را تغییر می دهد تا به ظاهر مطلوبی که از قبل برنامه ریزی شده بود برسد.

جراحی زیبایی بینی

بینی عضو مرکزی صورت است و نقش بسیار مهمی در ظاهر چهره شما دارد. به همین خاطر یادتان باشد که کوچکترین تغییری در بینی می تواند تغییرات بزرگی را در ظاهر چهره شما ایجاد کند. از همین رو تصور نکنید که پزشک قرار است تغییرات زیادی روی بینی شما انجام دهد. بلکه همان تغییرات بسیار کوچک هم اثر بزرگ خود را می گذارند.

جراحی رینوپلاستی
جراحی رینوپلاستی

آیا می توان قبل از عمل دید که نتیجه تقریبا به صورت خواهد بود؟

بله. پیش از شروع فرآیند جراحی پزشک از زاویه های مختلف از بینی شما عکسبرداری می کند. سپس با استفاده از کامپیوتر ظاهر عکس را تغییر می دهد تا شما بتوانید شَمایی کلی از بینی جدیدی که خواهید داشت ببینید.

هزینه جراحی رینوپلاستی

یادتان باشد که بیمه هزینه عمل های جراحی زیبایی را پرداخت نمی کند. به همین خاطر چنانچه رینوپلاستی را برای اهداف زیبایی انجام داده باشید نباید از بیمه انتظار هیچ پرداختی داشته باشید.
ولی اگر هدف از انجام جراحی رینوپلاستی درمان مشکلات بینی و کانال های هوایی آن باشد بیمه موظف است تمام هزینه آن یا بخشی از آن را به شما پرداخت کند. در کل اما هزینه جراحی بینی آنطور که فکرش را می کنید گران نیست. گرانترین مراکز زیبایی که تعرفه های بیش از حد بالایی دارند هم چیزی در حدود 10 میلیون تومان برای رینوپلاستی از شما خواهند گرفت. در حالی مراکز معقول با قیمیتی پایین تر از این رینوپلاستی را انجام می دهند.

جراحی رینوپلاستی
جراحی رینوپلاستی

بهبودی بعد از رینوپلاستی

همانطور که گفتیم رینوپلاستی یک عمل جراحی سرپایی است و معمولا به بستری نیازی ندارد. مگر در شرایط خاصی که بیمار پس از عمل دچار عوارض ناشی از بیهوشی مانند حالت تهوع شده باشد.
بعد از انجام رینوپلاستی فرد معمولا باید طی یک هفته آتی آتل بینی ببندد. در ضمن باید انتظار بروز ورم و کبودی دور چشم را هم داشته باشید. اگرچه که این عوارض سطحی خود به خود و با رعایت نکات بهداشتی پس از سه روز از بین می روند. اگرچه ممکن است در برخی از شرایط تا دو هفته هم دوام بیاورند.
بعد از عمل بینی باید انتظار ورم کردن اندک بینی را داشته باشید. اما این ورم به قدری کوچک است که تنها خودتان و دوستان نزدیکتان متوجه آن خواهید شد. این ورم تا شش ماه بعد از عمل رفته رفته می خوابد و از بین می رود. شکل نهایی بینی شما بعد از خوابیدن این ورم کم کم خودش را نشان می دهد. پس برای دیدن نتیجه نهایی عمل باید صبر داشته باشید.
تا شش هفته بعد از عمل باید از انجام هرگونه فعالیت استرس زا دوری کنید. طی یکی دو هفته بعد از عمل بینی می توانید مثل سابق فعالیت های روزمره خود را از بگیرید و سرکار برگردید. در این مدت نشانه های عمل هم کمرنگ و غیرقابل تشخیص شده اند.

بهترین مرکز جراحی بینی

برای دریافت بهترین جراحی رینوپلاستی باید بهترین کلینیک را انتخاب کنید. مرکزی که علاوه بر امکانات درمانی مناسب، پزشک متخصص و ماهری هم دارد.

مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران با کادری مجرب از بهترین پزشکان متخصص جراحی بینی از جمله مراکزی است که می تواند باکیفیت ترین خدمات رینوپلاستی را به شما عزیزان ارائه کند. قیمت ها و تخفیف های استثنایی این مرکز آن را به مرکزی به صرفه نیز تبدیل کرده اند. برای اطلاعات بیشتر و گرفتن نوبت بهتر است به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.
جراحی رینوپلاستی
جراحی رینوپلاستی

مترجم و محقق : ندا ناصری
منبع مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا