عمل بینی | رینوپلاستی، تضمین سلامت و زیبایی بینی

عمل بینی

عمل بینی یا رینوپلاستی عملی جراحی است که طی آن شکل بینی عوض می شود. علت اصلی انجام رینوپلاستی یا عمل بینی در وهله اول تغییر ظاهر بینی برای اهداف زیبایی است و در وهله دوم برای بهبود وضعیت تنفسی و کانال های هوایی بینی.
بخش بالایی ساختار بینی از بافت استخوانی تشکیل شده و بافت پایینی از جنس غضروف است. رینوپلاستی عملی است که می تواند هم استخوان، هم غضروف و هم پوست را دستخوش تغییر کند. برای اینکه بفهمید آیا رینوپلاستی برای شخص شما مناسب است یا نه و اینکه چه تاثیری برای شما می تواند داشته باشد بهتر است با پزشک درمانگرتان مشورت کنید. چراکه شرایط منحصر به فرد شما در تعیین این موضوعات نقش حیاتی دارد.
زمانی که تصمیم به عمل بینی یا رینوپلاستی می گیرید، پزشک جراح باید ویژگی های دیگر اعضای صورت شما، پوست بینی تان و تغییرات مورد نظرتان را نیز مورد بررسی قرار دهد. چنانچه شما فرد مناسبی برای انجام رینوپلاستی باشید جراح پلان یا برنامه ای اختصاصی را برای شما طرح ریزی می کند.

عمل بینی
عمل بینی

رینوپلاستی عموما تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. چون عمل های زیبایی بیمه نمی شوند. اما اگر هدف از انجام عمل بینی برای زیبایی نباشد و پای سلامتی فرد به میان بیاید، بیمه احتمالا تمام هزینه درمان یا بخشی از آن را پرداخت می کند.

علت انجام رینوپلاستی

رینوپلاستی عملی است که می تواند اندازه، شکل و تناسب بینی شما را تغییر دهد. این عمل همچنین ممکن است برای اصلاح برخی از نافرمی های ناشی از آسیب یا جراحت ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. این نافرمی ها که موجب مشکلات تنفسی می شوند می توانند مادرزادی باشند یا طی سانحه به وجود آمده باشند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

خطرات رینوپلاستی

مانند تمام جراحی های دیگر رینوپلاستی نیز خطراتی عمومی دارد که به عبارت زیر هستند:
• خونریزی
• عفونت
• واکنش بدن بیمار به دارو های بیهوشی
دیگر خطرات محتمل رینوپلاستی که محدود به موارد زیر نمی شوند، اما شامل آنها هستند عبارتند از:
• دشواری تنفس از راه بینی
• بی حسی دائمی در داخل و دور بینی
• احتمال ناموزون درآمدن نتیجه کار
• درد، رنگ پریدگی یا ورم دائمی
• زخم
• به وجود آمدن سوراخ در دیواه بینی
• نیاز به جراحی تکمیلی یا اصلاحی
پیش از شروع عمل در مورد این خطرات با پزشک حتما صحبت کنید.

عمل بینی
عمل بینی

فرق رینوپلاستی و سپتوپلاستی

رینوپلاستی عملی است که شکل بینی را تغییر می دهد. از آنجایی که عمل کردن بینی برای بهبود وضعیت کانال های تنفسی به هرصورت روی ظاهر آن هم تاثیر می گذارد، از همین جهت رینوپلاستی برای هردو علت زیبایی و باز کردن راه های تنفسی بینی مورد استفاده قرار می گیرد.
اما سپتوپلاستی عملی جراحی است که تنها برای بهبود وضعیت تنفسی و صاف کردن دیواره های داخلی بینی مورد استفاده قرار می گیرد. دیواره داخل بینی همان بخشی است که بینی را به دو کانال چپ و راست تقسیم می کند. هنگامی که این دیواره که سپتوم نام دارد کج باشد می تواند تنفس از طریق بینی را دشوار تر کند. البته سپتوپلاستی معمولا با رینوپلاستی ترکیب می شود.

آیا رینوپلاستی عمل آسانی است؟

نه. رینوپلاستی در حقیقت عملی چالش برانگیز است. این چالش به علت عوامل متعددی است که وجود دارند. اول اینکه بینی عضوی سه بعدی و پیچیده است که درست در وسط صورت قرار گرفته. تغییراتی که در طول رینوپلاستی روی بینی انجام می شوند معمولا بسیار کوچک و جزئی هستند. چراکه هرگونه تغییری می تواند تفاوت بسیار بزرگی در ظاهر بینی و نحوه عملکرد آن ایجاد کند. اما از آنجاییکه تغییرات بسیار کوچک هستند طبعا احتمال هرگونه خطایی هم پایین تر می آید.
ورم و استفاده از بی حس کننده های موضعی در پوست بینی در حین انجام عمل بسیاری از تغییراتی که در بینی به وجود می آیند را مخفی می کند. یادتان باشد که رینوپلاستی یک روند گام به گام عمومی و قاعده محور ندارد که پزشک بخواهد آن را بیاموزد و برای هر بیمار تکرار کند. بلکه پزشک باید با توجه به وضعیت و نیاز های بیمار برنامه دقیق جراحی را طرح ریزی نماید.

آیا بعد از عمل بینی به بستری احتیاج است؟

تقریبا هرکس که تا به حال رینوپلاستی انجام داده توانسته در همان روز از بیمارستان مرخص شود و به خانه بازگردد. البته در موارد بسیار نادر ممکن است لازم شود تا فرد یک شب در بیمارستان بماند. آن هم تنها در شرایطی که حالت تهوع داشته باشد یا درگیر مشکلات سلامت دیگری باشد که نیاز به نظارت مستقیم پزشک دارند.

عمل بینی
عمل بینی

روند بهبودی رینوپلاستی چقدر طول می کشد؟

به گونه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید یک هفته ای از کار مرخصی بگیرید. البته دراین یک هفته هر روز احساس بهتری نسبت به روز قبل خواهید داشت. معمولا روند بهبودی کامل برای اینکه فرد بتواند به روند عادی زندگیش برگردد بیشتر از همان یک هفته نیست.
بعد از رینوپلاستی دچار برخی از تورم ها خواهید شد. ممکن است ماه ها طول بکشد تا این ورم ها بخوابند. اما نگران نباشید چون بیشتر مردم بعد از چند ماه به دیدن آنها عادت می کنند.

آیا از قبل می توان دید که بعد از عمل بینی احتمالا چه شکلی می شود؟

بله. پیش از شروع عمل پزشک تعدادی عکس استاندارد از بینی شما از زوایای مختلف خواهد گرفت. این عکس ها سپس با برنامه های کامپیوتری دستکاری می شوند تا شَمایی از ظاهری که بینی شما بعد از عمل خواهد داشت را به شما نشان بدهند.

آیا رینوپلاستی درد دارد؟

برای بیشتر مردم نه. طی یک روز بعد از جراحی که احتمالا فرد بیشترین درد را تجربه خواهد کرد و مردم معمولا درد آن را بین 0 تا 4 از 10 توصیف کرده اند.

عمل بینی
عمل بینی

کبودی ها چقدر دوام می آورند؟

کبودی بعد از عمل اتفاق رایجی نیست. اما چنانچه به هرصورت دچار کبودی شدید، بهتر است بدانید که بیشتر از یک هفته یا چند روز دوام نخواهند آورد.

بهترین جراح رینوپلاستی

اگر قصد دارید بینی خود را به هر علتی عمل کنید بهتر است مرکز و متخصص معتبری را انتخاب کنید. تنها در این شرایط است که می توانید واقعا از درستی نتیجه درمان و ایمنی آن اطمینان داشته باشید.

مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران با کادری مجرب از بهترین جراحان بینی آماده ارائه باکیفیت ترین خدمات رینوپلاستی به شما عزیزان می باشد. همچنین تعرفه های و تخفیف های شگفت انگیز این مرکز آن را به مرکزی بسیار به صرفه نیز تبدیل نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت بهتر است به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.
عمل بینی
عمل بینی

مترجم و محقق : ندا ناصری
منبع مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا