عمل انحراف بینی |سیر تا پیاز جراحی سپتوپلاستی!

عمل انحراف بینی

عمل انحراف بینی

اگر خودتان به مشکل انحراف بینی مبتلا هستید، پس به خوبی می دانید که این معضل تا چه حد بر روی تمام جوانب زندگی تاثیرگذار است. نه می توان به درستی نفس کشید، نه خواب راحتی داشت و حتی با خروپف های شبانه، خواب و آسایش را از دیگران سلب می کنیم.

البته امیدواریم که خودتان به این مشکل دچار نشده باشید اما اگر در کمال تاسف، این معضل را دارید، پس فوراً باید به فکر چاره و درمان بود. اما قبل از این که به دنبال راهکار باشید، باید همه چیز را درباره این مشکل بدانید و بعد از آن به سراغ درمان بروید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اصولاً انحراف بینی به مشکلی گفته می شود که در طول آن دیواره بین دو سوراخ بینی کج شده  و همین مسئله در نهایت منجر به انسداد مسیر تنفسی شده باشد . البته ناگفته نماند که بزرگ شدن ساختار استخوانی هم ممکن است به مسدود شدن بخشی از بینی منتهی شود.

عمل انحراف بینی
عمل انحراف بینی

اما اصلاً عمل انحراف بینی برای چه انجام می شود؟ یک جراح این جراحی که به نام سپتوپلاستی هم معروف است را انجام می دهد تا مشکلات طولانی مدت سینوزیت ها را درمان کند، پولیپ بینی را بردارد و دیگر اختلالاتی که منجر به انسداد گذرگاه های بینی می شوند را رفع  کند.

بعضی وقت ها هم ممکن است جراح برای این که خونریزی مداوم بینی را متوقف کند، عمل سپتوپلاستی را انجام دهد.

عمل انحراف بینی یا همان سپتوپلاستی یکی از رایج ترین عمل هایی است که یک متخصص گوش، حلق و بینی انجام می دهد. البته باید بگوییم تنها در صورتی این عمل انجام می شود که دیگر درمان های رفع انسداد بینی موثر نبوده باشد.

در ادامه به یکی از اصلی ترین سوالاتی می پردازیم که افراد از ما می پرسند: آیا می شود به طور همزمان عمل انحراف بینی و زیبایی را انجام داد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را از زبان یک متخصص بشنویم!

عمل انحراف بینی و زیبایی همزمان

خب اصولاً عمل انحراف بینی بیشتر به این خاطر انجام می شود که مشکلات تنفسی فرد برطرف شود. اما در صورتی که بتوان بینی را اندکی زیباتر کرد، جراحان این گزینه را نیز در نظر می گیرند.

در طول عمل سپتوپلاستی، جراح تلاش می کند تا غضروف و استخوان های دیواره بینی را صاف و مستقیم کند. در ابتدا باید پوشش مخاطی ای که غضروف و استخوان را پوشانده، لیفت داد.

عمل انحراف بینی و زیبایی همزمان
عمل انحراف بینی و زیبایی همزمان

بعد از آن، جراح، استخوان و غضروف را شکل می دهد.بعضی وقت ها بخش هایی از آن ها نیز برداشته می شود. در نهایت پوشش مخاطی را به سر جای اولش برمی گردانند.

در صورتی که بزرگ شدن استخوان و غضروف بینی، علت اصلی انسداد گذرگاه های تنفسی باشند، ممکن است جراح با استفاده از رادیوفرکانسی ، آن ها را باریک تر کند. در برخی موارد، جراح بخش هایی از استخوان را نیز برمی دارد.

خب طبیعی است که در طول انجام این عملیات ها، می توان مشکلات زیبایی بینی را نیز برطرف کرد. به عنوان مثال در صورتی که استخوان بینی شما بیش از حد بزرگ باشد، با تغییر سایز آن می توان بینی خوش فرم تری برای شما ساخت!

عوارض عمل انحراف بینی

گرچه عمل انحراف بینی، خیلی بی خطر است اما به هر حال باید از عوارض و مشکلاتی که ممکن است بعد از آن رخ دهد، آگاه و مطلع باشید.

خطرات ناشی از سپتوپلاستی شامل موارد زیر است:

خونریزی: یک مقدار خونریزی بعد از جراحی بینی، کاملاً رایج و عادی است و معمولاً بیشتر بیماران می توانند از عهده ی آن برآیند. در برخی موارد نادر، ممکن است خونریزی شدید رخ دهد. در چنین شرایطی، جراح روند جراحی را متوقف می کند تا بیمار را در خطر مشکلات دیگری قرار ندهد.

در موارد بسیار نادر، لازم است که به بیمار خون داده شود اما جراح فقط در موارد اورژانسی و ضروری چنین کاری را انجام می دهد.

عفونت: به خاطر این که محیط داخلی بینی، استریل نشده است، ممکن است بعد از عمل انحراف بینی، دچار عفونت شوید.

سندرم شوک توکسیک: این نوع از عفونت بسیار نادر اما خطرناک است و به مراقبت های فوری و اورژانسی نیاز دارد.

بعد از جراحی، بیمار باید مراقب تغییرات فشار خون، ضربان قلب، تب، رنگ پریدگی یا هرگونه علامت غیر عادی دیگری باشند.

بی حسی دندان و بینی: برخی عصب هایی که به لثه ها، دندان های جلویی و فک بالایی منتهی می شوند، به بینی هم می رسند. عمل انحراف بینی ریسک آسیب دیدن این عصب ها و در نهایت بی حسی را بیشتر می کند. این بی حسی معمولاً بعد از چند ماه خود به خود از بین می رود.

سوراخ شدن دیواره بینی: ممکن است بعضی وقت ها در طول جراحی یا بعد از آن، یک سوراخ کوچک در دیواره بینی به وجود بیاید. به خصوص اگر دچار عفونت بعد از جراحی شده باشید. اگر این سوراخ منجر به خونریزی یا مشکلات مشابه شد، ممکن است بیمار به یک جراحی دیگر نیاز داشته باشد.

ترشح مایعات نخاعی: گرچه این عارضه خیلی خیلی نادر است اما برخی مواقع، سپتوپلاستی ممکن است به آسیب دیدن مغز و در نهایت ترشح مایعات نخاعی منجر شود و به این ترتیب ریسک عفونت های آتی را بیشتر کند.

علائم مداوم: گرچه خیلی از افراد بعد از عمل انحراف بینی احساس می کنند که شرایط تنفسی و علائم آن ها بهتر شده است اما خطر خیلی کوچکی هم وجود دارد که جراحی هیچ کمکی به رفع علائم نکند.

دیگر عوارض: در مواقع بسیار نادر، ممکن است فرد دچار تغییر در احساس چشایی یا بویایی، دردهای مداوم صورت، تغییر صدا، نقص بینایی یا ورم و کبودی اطراف چشم شود.

درد عمل انحراف بینی

اما یکی دیگر از سوالاتی که ذهن خیلی ها را به خود مشغول کرده این است که ایا عمل انحراف بینی، درد دارد؟ باید بگوییم که در طول پروسه شما بیهوش خواهید بود اما بعد از آن به هوش آمدن ممکن است اندکی دچار درد در نواحی صورت خود شوید. مصرف یک داروی مسکن و به تجویز پزشک، می تواند به سادگی این مشکل را برطرف کند.

درد عمل انحراف بینی
درد عمل انحراف بینی

حتما از پزشک خود درباره این مسئله سوال کنید

بهترین جراح سپتوپلاستی

خب حالا که با تمام جنبه های این درمان آشنا شدید، وقت آن رسیده که جراحی را به شما معرفی کنیم که قادر است به بهترین شکل این پروسیجر را برایتان انجام دهد:

جراحان و پزشکان مجموعه ی زیبایی و لیزر شمال تهران، با سال ها تجربه در زمینه ی جراحی زیبایی بینی می توانند بهترین انتخاب شما باشند. هم چنین قیمت هایی که ما در این مرکز ارائه می کنیم بسیار به صرفه است. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

مترجم و محقق: ناصری

لینک منبع مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا