سوالات بعد از عمل بینی و پاسخ به تمام آنها!

سوالات بعد از عمل بینی

سوالات بعد از عمل بینی

اگر بلاخره تصمیمتان را گرفتید و می خواهید عمل بینی را انجام دهید، پس احتمالاً کلی سوال مختلف و جور واجور دارید که باید پاسخ داده شوند. در ادامه این متن رایج ترین سوالات بعد از عمل بینی و حتی قبل از آن را برای شما آماده کرده ایم و تلاش نموده ایم که به کمک پاسخ پزشکان، شما را با مفاهیم اولیه عمل بینی یا همان رینوپلاستی آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به تمام سوالات شما پاسخ بدهیم!

سوالات بعد از عمل بینی
سوالات بعد از عمل بینی

رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که میان همه ی ما به نام عمل بینی شناخته می شود. این عمل معمولاً وقتی انجام می شود که مشکلی در ظاهر یا عملکرد بینی وجود داشته باشد. در میان تمام پروسیجرها و عمل های زیبایی، عمل بینی از همه سخت تر و پیچیده تر است. ساختار داخلی بینی باید اصلاح شود و حتی امکان دارد استخوان ، غضروف یا هر دوی آن ها تراشیده شوند. علاوه بر این برخی مواقع لازم است حجم اضافه پل بینی برداشته شود و دوباره ترمیم گردد. یا این که افتادگی نوک بینی اصلاح شود و در نهایت این که برخی مواقع لازم می شود که گذرگاه های تنفسی را نیز تغییر شکل داد تا ظاهر زیباتری برای فرد به همراه داشته باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بهترین سن برای عمل جراحی بینی چند سال است؟

مهم ترین نکته درباره عمل جراحی بینی این است که حتما به سن و سالی رسیده باشید که رشد بینی تان متوقف شده باشد که معمولا دختران در سن 14 سالگی و پسران اندکی دیرتر به سن بلوغ می رسند و رشد بینی شان نیز متوقف خواهد شد. غیر از این مسئله، هیچ گونه محدودیت سنی برای انجام عمل جراحی رینوپلاستی وجود ندارد و همه می تواند این جراحی را انجام دهند.

سوالات بعد از عمل بینی
سوالات بعد از عمل بینی

رینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

زمانی که بیهوش هستید، (چه بی حسی موضعی و چه بیهوشی عمومی) از طریق برش هایی که روی جداره های داخلی بینی تان زده می شود، ساختار داخلی بینی نیز اصلاح و ترمیم می شود که به این شکل از جراحی، عمل بینی بسته گفته می شود. یا این که امکان دارد از طریق برش هایی روی سطح بینی، بافت میان دو سوراخ بینی و هم چنین غضروف آن ترمیم و اصلاح شود که به آن جراحی بینی باز گفته می شود. رینوپلاستی باز دسترسی خیلی بیشتری را برای جراح فراهم می کند. نگران جای زخم ها هم نباشید چرا که بعد از مدتی به طور کامل از بین می روند و دیگر قابل مشاهده نیستند.

بعد از آن، ساختار داخلی بینی اصلاح خواهد شد. ممکن است این مسئله با برداشتن غضروف اضافه، تغییر شکل ساختار استخوان یا حتی اضافه کردن به آن انجام شود. برخی بیماران لازم است که به همراه جراحی رینوپلاستی، عمل اصلاح انحراف بینی نیز انجام شود. در صورتی که انحراف در جداره ی بینی تان داشته باشید، تنفس شما با مشکل همراه خواهد بود و عمل مکمل رینوپلاستی برایتان ضروری است. این جراحی معمولاً 3 الی 4 ساعت به طول می انجامد.

مزایای جراحی رینوپلاستی چیست ؟

مهم ترین نتیجه ای که بیشتر بیماران به دست می آورند این است که تا حد زیادی راجع به ظاهر خود رضایت پیدا می کنند. احساس اعتماد به نفس آن ها افزایش بی نظیری پیدا خواهد کرد و این مسئله می تواند اثر خیلی زیادی در زندگی شان داشته باشد. از دیگر مزایا می توان به تعادل بیشتر در چهره و ظاهر جذاب تر و البته تنفس بهتر اشاره کرد.

چه مشکلاتی را می توان با رینوپلاستی درمان کرد؟

هرگونه مشکلی در رابطه با ساختار بینی را می توان با رینوپلاستی درمان کرد. از جمله افتادگی نوک بینی، بینی کشیده و تیز، قوز بینی، داشتن پل بینی تخت، سوراخ های بینی بلند، بینی کج، یا آسیب هایی که ممکن است در اثر حادثه به بینی وارد شده باشند.

رینوپلاستی
رینوپلاستی

دوره نقاهت بعد از عمل بینی چگونه است؟ آیا درد دارد؟

دوره ی نقاهت بعد از عمل بینی آن قدر ها که مردم فکر می کنند سخت نیست. احساس بعد از عمل شبیه به این است که گویی آبریزش بینی دارید یا این که به سردردهای سینوسی مبتلا شده اید. بینی تان در زیر بانداژ ها ورم خواهد کرد. ممکن است زیر چشم هایتان نیز اندکی کبود شوید. این مسئله کاملاً عادی و طبیعی است و در کمتر از 1 هفته از بین خواهد رفت. لازم است که در طول دوره ی نقاهت خود و به خصوص ساعات شبانه و استراحت، سر خود را بالا نگه دارید. بهتر است از هرگونه تماسی با بینی اجتناب کنید و اجازه دهید که دوره ی نقاهت خود را سریع تر و بهتر طی کند.

بهتر است بعد از جراحی از دوست یا خانواده ی خود بخواهید که حداقل شب اول بعد از عمل را پیش شما باشند. احتمالا به شدت خسته و کوفته خواهید بود و می خواهید استراحت کنید که احتمالا بهترین چیز برای شماست. اگر کودک کوچکی در منزل دارید، حواستان باشد که به بینی تان دست نزند( می دانیم که کنترل بچه ها خیلی سخت است اما از کسی بخواهید که به شما کمک کند). بیشتر افراد بعد از یکی دو هفته می توانند به محل کار خود برگردند اما ممکن است روند درمان هر کسی متفاوت باشد.

زمان برداشتن بخیه ها بعد از عمل رینوپلاستی چه موقع است؟

تقریباً یک هفته بعد از پروسیجر بخیه ها برداشته می شوند. پزشک شما باید بعد از جراحی، روند بهبود شما را تحت نظر داشته باشد. به این ترتیب یکی دو هفته بعد از جراحی باید به ملاقات پزشکتان بروید تا نتیجه ی کار را مشاهده کند. یادتان باشد که هر گونه علائم و نشانه ی مشکل بعد از عمل جراحی را باید به پزشک خود اطلاع دهید.

زمان برداشتن بخیه ها بعد از عمل رینوپلاستی
زمان برداشتن بخیه ها بعد از عمل رینوپلاستی

آیا بیمه هزینه های مربوط به عمل بینی را کاور می کند؟

متاسفانه هیچ بیمه ای در کشور ما، هزینه های مربوط به جراحی ها و پروسیجرهای زیبایی را پوشش نمی دهد. به همین خاطر است که اگر به دنبال انجام جراحی بینی هستید، حتما باید در نظر داشته باشید که هزینه های آن ممکن است اندکی بالا برود. از همین الان بهتر است به فکر باشید.

آیا می توان جراحی رینوپلاستی را با دیگر پروسیجرها ترکیب کرد؟

قطعا! رینوپلاستی ممکن است با انواع مختلف پروسیجرهای جراحی و غیر جراحی ترکیب شود. برخی ممکن است دلشان بخواهد که بینی خود را با تزریق فیلرهای پوستی ترمیم کنند و به این ترتیب ظاهر چین و چروک ها را نیز کاهش دهند. یا از روش های دیگری هم که غیر جراحی هستند، به همراه عمل بینی برای اصلاح هرچه بیشتر فرم آن استفاده کنند.

تزریق چربی هم یکی دیگر از جایگزین های عمل بینی است. البته لازم به ذکر است که می توان آن را به همراه جراحی بینی نیز انجام داد. به این صورت که از تزریق چربی برای تعادل چانه و گونه ها با بینی تازه عمل شده استفاده شود. به این ترتیب میزان تغییراتی که روی بینی باید انجام شود به کمترین حد مورد نیاز خواهد رسید.

جراحی های دیگری که می توانند نتیجه ی عمل بینی را بهتر و کامل تر کنند شامل لیفت صورت، لیفت پلک یا لیفت ابروها می باشند. ترکیب تمام این پروسیجرها دو مزیت اصلی دارد:

اول از همه این که دوره ی نقاهت شما به یک باره انجام می شود و دیگر نیازی نیست که جداگانه طی شوند

دوم این که تمام این پروسیجرها در یک روز انجام می شوند و یک بار بیهوش خواهید شد.

بهتر است درباره جزئیات این مسئله با پزشک خودتان صحبت کنید و از او بخواهید که شما را راهنمایی کند. خیلی ها به همراه عمل بینی تمایل دارند که زاویه سازی صورت نیز برای آن ها انجام گیرد. این جراحی تکمیلی باعث می شود که نتیجه عمل بینی خیلی مشخص تر و بهتر شود!

 

دیگر مزایای عمل بینی شامل موارد زیر است:

صرف نظر از این که عمل بینی می تواند تغییر خیلی زیادی در چهره ی شما ایجاد کند، ممکن است عملکرد آن نیز بهتر شود. در صورتی که به خاطر مشکلاتی مانند انحجراف بینی عمل کرده اید، احتمالاً متوجه تنفس بهتر خود شده اید. با تنفس بهتر، خواب شبانه راحت تری هم خواهید داشت. به این ترتیب در طول روز کمتر احساس خوابالودگی داشته باشید. خواب آسوده تر باعث می شود که دایره های سیاه زیر چشمتان هم کمتر شوند و در نهایت این که ظاهری روشن تر ، احساسی بهتر و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

زمانی که احساس رضایت بیشتری از ظاهر خودتان داشته باشید، اعتماد به نفس و اراده ی محکم تر و قوی تری خواهید داشت که می تواند بر روی زندگی شخصی و حرفه ای شما هم موثر و تاثیر گذار باشد. در کل باید بگوییم که عمل جراحی بینی می تواند پروسیجری قدرت بخش به حساب بیاید.

سردرد بعد از عمل بینی

یکی از رایج ترین عوارض بعد از جراحی بینی ، سردرد است. البته باید بگوییم که سردرد یکی از عادی ترین عوارض جانبی بعد از هر عملی است. اما در عمل رینوپلاستی، به خاطر نزدیکی به ناحیه ی سر و هم چنین اصلاح سینوس ها ، سردرد بسیار رایج تر و معمول تر است. البته چندان جای نگرانی نخواهد بود چرا که می توان این درد ها را با مصرف چند داروی مسکن برطرف کرد. البته بهتر است حتما راجع به مصرف هرگونه دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

در صورتی که می خواهید به صورت طبیعی این مشکل را برطرف کنید، بهتر است توصیه های زیر را به کار بگیرید:

تا جای ممکن در معرض نورهای شدید قرار نگیرید

بهتر است محوطه ی اطراف بینی و سینوس هایتان را گرم نگه دارید. این مسئله به کاهش سردرد کمک می کند.

در نهایت این که اگر فکر می کنید که سردرد شما غیر عادی است و با دارو نیز برطرف نمی شود، توصیه می کنیم حتما سری به پزشک خود بزنید و مسئله را با او در میان بگذارید.

اصولاً سردردهای بعد از جراحی رینوپلاستی کاملاً طبیعی است و جای نگرانی نخواهد بود.

سرگیجه بعد از عمل بینی

یکی دیگر از عوارض بعد از جراحی بینی سرگیجه و احساس سبکی سر است. این عارضه نیز کاملاً طبیعی و نرمال است. یادتان باشد که در طول جراحی بینی شما بیهوش بوده اید و احتمالاً مقداری خونریزی هم داشته اید. به این ترتیب بروز مشکلی مانند سرگیجه به هیچ وجه دور از انتظار نیست!

در حقیقت سرگیجه داشتن بعد از هر عملی رایج و طبیعی است . البته جای نگرانی نخواهد بود چرا که این مشکل معمولاً تا چند ساعت بعد از جراحی از بین خواهد رفت. اما در صورتی که این مشکل تداوم پیدا کرد توصیه می کنیم که دستورالعمل های زیر را انجام دهید.

استراحت کنید و سرتان را بالا نگه دارید

مصرف آب میوه ( به خصوص میوه های قرمز) را فراموش نکنید.

از مصرف غذاهای سنگین پرهیز کنید

در معرض آفتاب و حرارت زیاد قرار نگیرید

هم چنین بهتر است تمام دستورالعمل هایی که پزشکتان برای بعد از عمل بینی به شما داده است، رعایت کنید. به این ترتیب اطمینان حاصل می شود که نتیجه ی خوبی از درمان خود خواهید گرفت.

ورم نوک بینی بعد از عمل

حتی زمانی که دچار سرماخوردگی می شوید و آمپولی به شما تزریق می شود، باز هم امکان دارد که دچار تورم شوید. چه برسد به عمل سخت و پیچیده ای مانند رینوپلاستی!

ورم نوک بینی بعد از عمل کاملا طبیعی است و احتمالا تا مدتی بعد از بین خواهد رفت. البته همان گونه که احتمالاً خودتان نیز می دانید برای این که نتیجه ی کامل جراحی بینی را ببینید، حتی ممکن است تا یک سال هم ناچار به صبر باشید. این گونه عمل ها با گذشت زمان خود را بهتر نشان می دهند. ورم شدید بعد از عمل طی چند روز از بین خواهد رفت اما باز هم اندکی متورم خواهد بود که طی ماه های آینده به طور کلی رفع خواهد شد و آن زمان می توانید نتیجه ی واقعی جراحی بینی را ببینید!

بهترین جراح بینی در تهران

حالا که با تمام جزئیات جراحی بینی آشنا شدید، احتمالا به دنبال یک پزشک متخصص جراحی بینی هستید! خب خوشبختانه ما پیشنهاد فوق العاده ای برای شما داریم:

مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران، با در اختیار داشتن یکی از بهترین جراحان زیبایی کشور، آماده است تا کلیه ی خدمات عمل بینی را برای شما عزیزان ارائه کند. در کمال خوشبختی، در حال حاضر مرکز ما تخفیف های بسیار جذابی برای رینوپلاستی ارائه کرده است که توصیه می کنیم حتما استفاده کنید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

مترجم و محقق: ندا ناصری

لینک منبع مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا