راهنمای جامع انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی

بهترین جراح بینی استخوانی

بهترین جراح بینی استخوانی

انتخاب یک جراح بینی، انتخابی است که عواقب آن تا آخر عمر با شما باقی می ماند. یک عمل بینی موفق باعث می شود تا بیشتر شبیه به خودتان باشد و اعتماد به نفس بیشتری برای سال های آینده ی زندگی تان به ارمغان خواهد آورد.

از سوی دیگر اگر جراحی بینی تان را به دستان نا وارد و ناماهر پزشکی بی تجربه بسپارید، احتمال این که نتیجه ی ضعیفی از درمان خود بگیرید، زیاد خواهد بود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بیشترین میزان جراحی بینی در مورد بینی های استخوانی است چرا که این دسته از بینی ها به عمل جراحی واکنش بهتری نشان می دهند و به این ترتیب ظاهر بهتری پیدا خواهند کرد. به همین خاطر است که تعداد جراحان بینی استخوانی زیاد است و پیدا کردن بهترین جراح بینی استخوانی کار سخت و دشواری شده است.

پیدا کردن یک جراح بینی که تجربه زیادی در جراحی بینی استخوانی داشته باشد، برای کسب نتیجه ی خوب حیاتی و بسیار مهم است.

بهترین جراح بینی استخوانی
بهترین جراح بینی استخوانی

در ادامه می خواهیم چند نکته ی مهم درباره انتخاب بهترین پزشک و جراحی بینی استخوانی به شما بگوییم. اما در صورتی که می خواهید مرکزی را پیدا کنید که دارای جراحی با تجربه و ماهر در این زمینه باشد، می توانید پیشنهاد ما را در نظر داشته باشید:

مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران( واقع در خیابان شریعتی و نزدیک به مترو قلهک) افتخار دارد که یکی از بهترین جراحان بینی تهران را به شما عزیزان معرفی کند. هم چنین در حال حاضر تخفیف های فوق العاده ای برای جراحی رینوپلاستی( عمل بینی) در نظر گرفته ایم که می تواند برایتان جذاب باشد. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

در ادامه می خواهیم به یک سری نکات مهم درباره انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی اشاره کنیم. با ما همراه باشید

1- مطمئن شوید که جراحتان دارای مدرک تخصصی است

خیلی از مردم فکر می کنند که داشتن یک مطب شیک و زیبا ملاک تخصص و مهارت پزشک است. اما قبل از هر چیزی باید دقت داشته باشید که پزشکتان حتما مدرک نظام پزشکی داشته باشد. عموماً پزشکان زیبایی، مدارک خود را روی دیوار مطب خود آویزان می کنند. این که از چه دانشگاهی فارغ التحصیل شده هم مهم است.

بهترین جراح بینی استخوانی

متاسفانه خیلی از پزشکانی که مدرک عمومی جراحی دارند، اقدام به انجام عمل جراحی بینی می کنند اما شما باید بدانید که تنها پزشک قابل اطمینان، فردی است که حتما فوق تخصص جراحی زیبایی باشد.

به همین خاطر اولین سوالی که باید از پزشک خود بپرسید این است که فوق تخصص جراحی خود را در زمینه ی جراحی زیبایی گرفته است یا خیر؟! این نکته بسیار مهم است.

2- مطمئن شوید که جراحتان در زمینه ی مورد نظر تخصص و سابقه دارد

هر حیطهاز جراحی زیبایی، مهارت های خاصی را می طلبد. احتمالاً خودتان می دانید که جراحی بینی با استخوان و غضروف ها و گذرگاه های تنفسی، چقدر با یک جراحی دیگر مانند عمل زیبایی پستان فرق دارد. به همین خاطر توصیه می کنیم که جراحی را انتخاب کنید که در حیطه ی جراحی زیبایی بینی تخصص داشته باشد.

چه چیزی از جراح بینی مان بپرسیم؟

  • در زمینه جراحی بینی استخوانی تا چه حد مهارت دارید؟
  • چند سال سابقه کار در زمینه جراحی بینی استخوانی دارید؟
  • تا به حال چند بار این عمل جراحی را انجام داده اید؟

3- جراحی را انتخاب کنید که عقایدش درباره زیبایی با شما یکسان باشد

حتما می دانید که زیبایی نسبی است و احتمال دارد، یک چیز زیبا در نظر شما، در نگاه دیگران زشت و غیر جذاب باشد. به همین خاطر است که نمی توانید پزشکی را انتخاب کنید که فرضاً دوستتان پیشنهاد کرده است. باید در مورد هر یک از جراحان مورد نظرتان تحقیقات کافی به عمل بیاورید.

اما چطوری تشخیص بدهیم که نظر پزشک به نظر ما درباره زیبایی نزدیک است؟

  • به عکس های قبل و بعد بیماران پزشک نگاه کنید. ببینید نتیجه ی کار کدام جراح به آن چه که می خواهید نزدیک تر است؟
  • به بیمارانی که شرایط بینی شان شبیه به شما بوده است توجه بیشتری داشته باشد( بهتر است از خودتان عکس سلفی بگیرید تا بعدها چیزی برای مقایسه داشته باشید)
    • به افرادی دقت داشته باشید که شرایط و ساختار پوستی ای شبیه به شما داشته باشند، هم سنتان باشند و هدفشان از جراحی بینی شبیه به اهداف و نیازهای شما باشد.

4- به احساسی که پزشک و رفتارش در شما ایجاد می کند، دقت داشته باشید

جراحی مسئله ی مهم و حساسی است و قرار است که ظاهر آینده تان را با جراحی بینی شکل دهید. باید به طور 100 درصد با جراح و تیمش احساس راحتی داشته باشید. جراحی را انتخاب کنید که کاملاً به او اطمینن دارید و می دانید که با او، عملی بدون خطر و ایمن خواهید داشت.

در ضمن این سوالات را از خودتان بپرسید:

  • آیا در کنار جراح احساس راحتی می کنم؟
  • آیا به این جراح اطمینان کافی دارم که بدانم عمل به شکلی بی خطر و ایمن پیش می رود؟
  • ایا به هنگام پرسیدن سوالاتم از او، جواب خوبی دریافت می کنم یا به نظر از سر باز کردن می آید؟
  • ایا از توضیح دادن تمام سابقه پزشکی خودم در برابر این جراح، احساس راحتی می کنم؟( این مسئله برای ایمنی خودتان خیلی مهم است)

5 – در مورد نوع بیهوشی خود از جراحتان سوال کنید

ایمنی جراحی بینی تان، بستگی زیادی به نوع بیهوشی خواهد داشت. بهتر است قبل از هر چیزی در مورد این مسئله با پزشک خودتان صحبت کنید. هر چه در این مورد اطلاعات بیشتری داشته باشید، احتمالاً آماده تر خواهید بود.

چیزهایی که باید سوال کنید:

  • از پزشک خودتان سوال کنید که جراحی را در کجا انجام می دهد. برخی ترجیح می دهند که جراحی را در کلینیک خود انجام دهند اما ترجیحاً بهتر است که در بیمارستان عمل جراحی بینی را انجام دهید. به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که تمام امکانات لازم، موجود است.
  • حتما مطمئن شوید که یک متخصص بیهوشی، عملیات بیهوشی را برایتان انجام دهد.

6- به خدمات ارائه شده هم توجه داشته باشید

قطعاً هر کسی دلش می خواهد که به خوبی و با احترام با وی برخورد شود. اگر به دنبال انتخاب یک جراح بینی خوب هستید، از همان لحظه ای که وارد مطب او می شوید، مشخص است که قرار است چگونه با شما برخورد شود.

نکاتی که باید نسبت به آن توجه داشته باشید:

  • آیا برخورد پرسنل مطب دوستانه است؟
  • آیا بروشور یا کاتالوگی مبنی بر خطرات و واقعیات مربوط به جراحی و ریکاوری به شما ارائه شد؟
  • آیا از همان ابتدا هزینه های جراحی بینی با شما صادقانه مطرح شد؟
  • آیا شیوه ی پاسخ دهی به سوالات من مناسب و درست بود؟

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به هنگام جراحی بینی در نظر داشته باشید این است که مدل آن مشخص شود. در حقیقت این مسئله بیشتر به عهده ی پزشکتان خواهد بود اما داشتن اطلاعات در این مورد خالی از لطف نخواهد بود.

مدل های متنوع جراحی بینی

مدل بینی طبیعی و عادی

در این شیوه از عمل، مدل بینی تان کاملاً طبیعی خواهد بود. در حقیقت پزشک تلاش می کند تا فرم بینی و حالت آن به طبیعی ترین شکل ممکن درآید. در مدل طبیعی، زاویه میان بینی و لب بالایی چیزی حدود 90 الی 95 درجه خواهد بود. این مدل برای بینی های گوشتی مناسب تر است.

مدل بینی طبیعی و عادی
مدل بینی طبیعی و عادی

بیشتر افراد برای این که نمی خواهند مشخص شود که عمل کرده اند، این تکنیک جراحی را می پسندند. عرض و طول بینی تان ممکن است تغییر کند اما فرم کلی آن بدون تغییر خواهد بود. اگر به دنبال داشتن یک بینی طبیعی و غیر مصنوعی هستید، این مدل بینی برایتان مناسب خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که مردان خیلی بیشتر از زنان این مدل جراحی بینی را می پسندند. مهم ترین مزیت این مدل از جراحی بینی این است که افراد متوجه نخواهند شد که شما عمل رینوپلاستی انجام داده اید. هم چنین اطرافیان و دوستان نزدیکتان هم زودتر به چهره ی جدیدتان عادت خواهند کرد و به تدریج، شکل اول آن را از یاد خواهند برد. به گفته ی خیلی از پزشکان و بیماران، اساس یک عمل موفق بینی این است که اصلاً رد جراحی روی بینی باقی نمانده باشد.

مدل فانتزی بینی

در مدل فانتزی بینی، فرم بینی به گونه ای حالت داده می شود که با شکل طبیعی آن فرسنگ ها فاصله داشته باشد. نتیجه ی این مدل از عمب بینی این گونه خواهد بود که نوک آن بالا خواهد رفت و سایز آن نیز کوچک تر خواهد شد. در این مدل، زاویه میان بینی و لب بالایی چیزی حدود 110 الی 130 درجه خواهد بود.

مدل فانتزی بیشتر در میان زنان محبوب است.

مدل فانتزی بینی
مدل فانتزی بینی

مدل بینی عروسکی

یکی از مدل های فانتزی که اتفاقا بیشتر در ایران رایج است، مدل عروسکی می باشد. بینی عروسکی گرچه هنوز هم خیلی محبوب است اما برای همه مناسب نیست. البته خیلی ها می گویند که مد روز همین مدل است.

این مدل به خصوص برای افرادی که صورت و بینی بزرگ دارند مناسب نیست و تعادل کلی چهره را به هم می زند. از سوی دیگر تفاوت مشخص میان بینی معمولی و این مدل، باعث می شود که اطرافیان خیلی زودتر به عملی بودن آن پی ببرند.

در حقیقت به این دسته از مدل های جراحی بینی، مصنوعی می گویند. ممکن است هر بار که کسی متوجه مصنوعی بودن بینی تان شود، احساس بدی داشته باشید. به خصوص اگر سال ها از عملتان گذشته باشد. به همین خاطر، قبل از انتخاب مدل بینی تان باید حسابی فکر کنید، آیا حاضر هستید باقی عمرتان را با این مدل بینی سپری کنید؟ انتخاب با خود شماست!

یکی دیگر از مضرات این مدل رینوپلاستی، بروز مشکلاتی مانند آبریزش بینی و خروپف است. این معضلات مخصوصا در بینی های گوشتی رخ می دهد. در رینوپلاستی سایز بینی تان کاهش پیدا می کند اما در مدل فانتزی عروسکی، سایز بینی حتی کوچک تر هم می شود. در مورد بینی های استخوانی، این کاهش سایز بالا، ممکن است به مشکلات و اختلالات تنفسی منجر شود. به عنوان مثال، ممکن است حتی در حالت بیداری هم صدای تنفس به گوش برسد و تنفستان با سروصدا همراه باشد.

این مسئله به خاطر انسداد گذرگاه های تنفسی است. البته با این وجود بینی های استخوانی، کاندیدای بهتری برای انجام عمل بینی فانتزی عروسکی هستند.

از دیگر مدل های عمل بینی فانتزی می توان به بینی خوکی اشاره کرد! بله، شاید به نظرتان عجیب برسد که کسی بخواهد چنین بینی ای داشته باشد اما در صورتی که نوک بینی خیلی بالا کشیده شود، به مدل خوکی معروف خواهد بود. در حالت کلی، مدل های نا هنجار عمل بینی به بروز مشکلات خیلی زیادی مثصل اختلالات تنفسی و …منجر می شود. حتی ممکن است به مرور زمان، زاویه قرار گیری بینی هم تغییر کند.

مدل نیمه فانتزی

در این مدل، جراح تلاش می کند تا دو مدل بالا را با هم ادغام کند. در این مدل، فرم بینی هم اندکی فانتزی خواهد بود و هم از فرم طبیعی خود چندان خارج نمی شود. در مدل نیمه فانتزی جراح سعی می کند تا سایز و فرم بینی را با دیگر اجزای صورت به بهترین تعادل برساند. به این ترتیب ممکن است نوک بینی بالاتر رفته و قوس آن کمتر شود.

مدل بینی در نیمه فانتزی، اندکی کوچک تر از مدل طبیعی خواهد بود اما ممکن است نحوه ی تنفس فرد به اندازه ی مدل طبیعی راحت و آسوده نباشد.

مدل نیمه فانتزی
مدل نیمه فانتزی

بهترین مدل جراحی بینی کدام است ؟

یکی از جنبه های متفاوت رینوپلاستی به میزان تعهد، مهارت و تجربه جراح برمی گردد. اما شاید مهم ترین وظیفه ی یک جراحی زیبایی بینی این باشد که قبل از عمل، فرم صورت شما را بررسی کرده و در نهایت بهترین مدل بینی را برای شما انتخاب کند. این مسئله، فرایندی ظریف و دقیق است و تنها بهترین پزشکان جراحی بینی آن را انجام می دهند.

در صورتی که تصمیم گرفته اید که جراحی خود را در مرکز زیبایی شمال تهران انجام دهید، چندان نگران این مسائل نباشید. چرا که جراح رینوپلاستی ما قبل از هر چیزی جلسات مشاوره ای با شما خواهد گذاشت و تمام نکات مربوط به جراحی بینی را با شما در میان خواهد گذاشت.

مترجم و محقق: ناصری

لینک منبع مقاله 1

لینک منبع مقاله 2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا