مقایسه عمل پزشکی بینی و عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) جزء پنج روش برتر جراحی پلاستیک دنیا به شمار می رود که جراحان آن را انجام می دهند. بر اساس گزارش آماری انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، تنها در سال 2017 ، 218،000 عمل زیبایی بینی صورت گرفته است. در نگاه اول ، توجه همه افراد به بینی معطوف می شود ، به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند که بینی خود را عمل کنند و هر ساله جراحی های بی شماری در زمینه زیبایی بینی انجام می شود.

برای برخی از افراد ، عمل بینی صرفاً به دلایل زیبایی انجام می شود. با این حال ، برای بسیاری دیگر ، لزوماً تلاش برای بهبود ظاهر خود نیست ، بلکه تمایل به رفع یک مشکل پزشکی یا آسیب دیدگی را دارند. بسیاری از تکنیک های جراحی بینی از نظر پزشکی و زیبایی مشابه یکدیگر هستند.

تفاوت بین یک عمل زیبایی بینی و نوع پزشکی در این است که آیا شما بدون انجام عمل جراحی ، از عملکرد کامل بینی خود رضایت دارید یا خیر. چنانچه اختلالی در عملکرد بینی تان وجود ندارد ، این عمل ، جراحی زیبایی بینی در نظر گرفته می شود. اما اگر در عملکرد بینی تان اختلالی وجود دارد ، عمل بینی پزشکی محسوب می شود و انجام آن کاملا ضروری است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

شرکت های بیمه معمولاً هزینه انجام عمل جراحی رینوپلاستی را در صورتی که به منظور بهبود یا اصلاح تنفس یا ناهنجاری اساسی یا در نتیجه صدمات انجام شود ، پرداخت می کنند. از طرف دیگر ، اگر این عمل ، یک عمل جراحی زیبایی باشد ، ممکن است شرکت بیمه هزینه های جراحی زیبایی بینی شما را پوشش نداده و نپردازد. شما باید در مورد هزینه و قیمت عمل زیبایی بینی تنها با شرکت بیمه گذار خود و یا یک جراح مشورت کنید.

 

دلایل عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی می تواند به تغییر شکل ، اندازه و ظاهر کلی بینی تان کمک کند. بعضی اوقات ، جراح ممکن است به شما پیشنهاد کند که همزمان ایمپلنت چانه نیز انجام دهید تا به تعادل بهتر ویژگی های صورت تان کمک کند. اغلب ، افراد بنا به دلایل زیر برای عمل زیبایی بینی به جراح مراجعه می کنند:

  • حفره های بینی خود را باریک تر یا گسترده تر کنند
  • پل بینی خود را باریک کنید
  • نوک بینی خود را تغییر شکل دهند
  • بینی کج شان را صاف کنند
  • زاویه بین لب فوقانی و بینی شان را تغییر دهند

در بسیاری از موارد ، جراح می تواند برش هایی را که برای تغییر شکل بینی در بینی ایجاد می کند ، از نظر پنهان کند. همچنین می تواند برش ها را به طور نا محسوس در خارج از بینی ایجاد کند.

یک بینی ایده آل باید به تناسب اجزای صورت شما کمک کند ، نه اینکه از سایر اجزا فاصله بگیرد. هنگامی که به دیگران نگاه می کنید ، اولین چیزی که متوجه آن می شوید دهان ، چشم ها و موهای آنها است. اما به محض اینکه نگاه تان به بینی طرف مقابل می افتد ، شاید به هیچ یک از اجزای دیگر توجهی نکنید. بنابراین ، بینی شما می تواند صورت شما را به بهترین نحو جلوه دهد ، یا آن را تخریب کند.

بینی بد شکل می تواند اعتماد به نفس شما را پایین بیاورد. اما عمل زیبایی بینی می تواند به افزایش آن کمک شایانی کند. در حالی که انجام یک عمل بینی خوب به تقویت اعتماد به نفس شما نسبت به ظاهر تان کمک می کند ، به تغییر در مسائل عمیق تر مرتبط با عزت نفس تان نمی پردازد. شما باید انتظارات واقع بینانه ای در مورد چگونگی تاثیر عمل زیبایی بینی بر زندگی تان داشته باشید.

جراح تان قبل از انجام عمل ، در کنار شما خواهد بود و در مورد این انتظارات و گزینه های عمل بینی ، پیش از جراحی با شما صحبت خواهد کرد.

 

فیلم عمل زیبایی بینی

 

شرایط لازم برای جراحی بینی به دلایل پزشکی

برخی از افراد ممکن است بنا به یک سری دلایل پزشکی تحت عمل جراحی بینی قرار گیرند. این دلایل شامل موارد زیر است:

مشکلات سینوسی مزمن

سینوزیت مزمن

بسیاری از افراد از مشکلات مزمن سینوس ، از جمله احتقان سینوس و آلرژی بینی رنج می برند. گاهی اوقات ، سپتوم بینی دارای انحراف است (در زیر مورد بحث قرار می گیرد) که منجر به بروز این مشکلات می شود. در این موارد ، جراحی بینی می تواند مشکل را کاهش داده یا آن را به طور کل از بین ببرد.

شکاف کام یا لب

رینوپلاستی برای شکاف کام یا لب

یکی از دلایل شایع پزشکی برای عمل بینی ، شکاف لب یا شکاف کام است. این یک نقص هنگام تولد است و چنانچه اصلاح نشود ، کودکان در خوردن غذا دچار مشکل خواهند شد و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نخواهند کرد. از آنجایی که ممکن است شکاف کام یا لب برای بهبود ظاهر فرد اصلاح شود ، یک وضعیت پزشکی در نظر گرفته می شود.

سایر شرایط پزشکی

ناهنجاری بینی

سایر شرایط پزشکی که به جراحی بینی نیاز دارند عبارتند از:

  • صدمات
  • التهاب بینی ناشی از آلرژی مزمن
  • سوختگی
  • شکستگی بینی
  • بد شکلی و ناهنجاری ها

حتی در برخی موارد ، تومورهای مغزی هم می توانند منجر به انجام عمل جراحی بینی شوند.

 

انحراف سپتوم بینی

انحراف بینی

این احتمال وجود دارد که شما قبلا اصطلاح انحراف بینی را شنیده باشید. این اصطلاح پزشکی در شرایطی به کار می رود که سپتوم بینی (غضروف مرکزی بینی که حفره های بینی را از هم جدا می کند) شما از مرکز خارج شده باشد. در این صورت ، تنفس از راه بینی را برای تان دشوار می کند. به طور کلی ، سپتوم منحرف در یک طرف بینی شما قابل توجه تر است و می تواند منجر به عفونت سینوسی یا سینوزیت شود.

هنگامی که یک سپتوم انحراف یافته دارید ، قطعا به سپتوپلاستی نیاز پیدا خواهید کرد که می تواند به طور همزمان در کنار عمل زیبایی بینی انجام شود. سپتوپلاستی یک روش جراحی ترمیمی است که به منظور صاف کردن غضروف جدا کننده بین دو حفره بینی موسوم به سپتوم بینی انجام می شود.

از بین تمام سپتوم های بینی ، حدود 80 درصد آنها خارج از مرکز هستند. چنانچه پزشک انحراف سپتوم را در بینی تان تشخیص دهد ، شما را به یک جراح ارجاع می دهد که در زمینه اصلاح آن توسط سپتوپلاستی مهارت دارد. به دنبال سپتوپلاستی ، تنفس در هر دو حفره بینی تان راحت تر می شود ، و این امر احتمالاً برای اولین بار در زندگی تان رخ می دهد. غالباً بیشتر افراد بعد از عمل بینی اذعان دارند که حتی نمی دانستند که نفس کشیدن از طریق بینی چقدر لذت بخش است.

 

نحوه جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی

به طور معمول عمل بینی به صورت سرپایی و از طریق دو روش انجام می شود: باز یا بسته. هر دو روش شامل برش هایی است که در ناحیه داخلی سوراخ بینی ایجاد می شود ، اما در روش رینوپلاستی باز ، یک برش بیرونی (چند میلی متر) نیز در زیر سطح کلوملا (یعنی بافتی که سوراخ های بینی را از هم جدا می کند) ایجاد می شود.

این برش خارجی اسکار دائمی بر جای می گذارد اما با چشم قابل مشاهده نیست. سپس پوست بینی بلند می شود (شبیه به باز کردن کاپوت اتومبیل) ، به طوری که ساختارهای داخل بینی قابل رویت می شود. این روش به جراح این امکان را می دهد که تغییرات گسترده ای در بینی ایجاد کرده ، بافت ها را سریع تر از هم جدا کرده و بینی را بازسازی کند. این روش برای جراحی ترمیمی بینی (بینی ای که قبلا عمل شده) یا بینی هایی که دارای آناتومی بسیار پیچیده ای هستند ، ضروری است.

در جراحی زیبایی بینی بسته ، تمام برش ها در داخل بینی ایجاد می شوند ، این بدان معنی است که هیچ برش خارجی وجود ندارد و خطر تشکیل اسکار نیز وجود ندارد.

در نهایت ، جراح پلاستیک بر اساس اصلاحات ساختاري ويژه مورد نياز بيمار ، مناسب ترين برش هاي رينوپلاستي را انتخاب و ایجاد مي كند.

 

عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

تصمیم به انجام جراحی پلاستیک ، امری بسیار شخصی است. شما باید تصمیم بگیرید که آیا این مزایا به نفع اهداف شما خواهد بود یا خیر. و آیا خطرات و عوارض احتمالی جراحی بینی برای تان قابل قبول است یا خیر.

جراحی بینی یا رینوپلاستی با خطرات متعددی همراه است ، از جمله:

  • عفونت
  • خطرات بیهوشی
  • مشکل در تنفس
  • درد ، بی حسی یا تغییرات دیگر در حس پوست
  • اسکار یا روند ضعیف در بهبودی زخم
  • تورم و تغییر رنگ پوست
  • تشکیل حفره در سپتوم بینی (سوراخ شدن سپتوم بینی)
  • ظاهر ناخوشایند بینی
  • امکان جراحی تجدیدنظر و ترمیمی

جراح در طول جلسه مشاوره قبل از عمل در مورد این خطرات و سایر خطرات به طور مفصل با شما صحبت خواهد کرد. حتماً تمام سؤالات خود را در باره مواردی که از آنها مطمئن نیستید از جراح تان بپرسید.

سوالات متداول درباره عمل بینی

 

دوران نقاهت بعد از عمل بینی

سوالات بعد از عمل بینی
بعد از عمل بینی

معمولاً دوران نقاهت و از کار افتادگی ، یک دوره یک تا دو هفته ایست. بیشتر بیماران طی 5 تا 6 روز بهبود می یابند. بعد از این دوره می توانید اسپلینت (گچ بینی) را از بینی خود جدا کرده و در صورت تمایل در اماکن عمومی حاضر شوید. پس از برداشتن اسپلینت ، غالباً کبودی ای وجود ندارد یا بسیار ناچیز است (چیزی که به راحتی با کانسیلر آرایشی قابل پوشش است).

اگرچه بعد از عمل میزان قابل توجهی تورم و کبودی وجود دارد ، اما بیماران معمولاً درد بسیار ناچیزی را تجربه می کنند.

 

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای عمل بینی هستند؟

یک ماه بعد از عمل بینی

همه زنان و مردان بالغ در هر سنی می توانند از مزایای رینوپلاستی برخوردار شوند. کودکان ، کاندید مناسبی برای عمل جراحی رینوپلاستی به شمار نمی روند ، و تا زمانی که بینی آنها به طور کامل رشد کند باید منتظر بمانند. مگر اینکه مشکلات شدید تنفسی داشته باشند.

افراد نوجوان غالباً رشد کامل بینی پیدا کرده اند. با این حال ، جراحان آنها را ارزیابی کرده و مشخص می کنند که کاندیدای این روش هستند یا خیر. بنا به توصیه انجمن جراحی زیبایی آمریکا ، بینی نوجوانان باید کاملاً رشد یافته باشد که معمولاً حدود 14 سالگی برای دختران و 16 سالگی برای پسران سن مناسبی است. نوجوانان همچنین باید فرایند جراحی بینی را به خوبی درک کرده و بلوغ عاطفی از خود نشان دهند.

همه بیماران باید انتظارات واقع بینانه ای از عمل بینی داشته باشند. در حالی که عمل بینی می تواند به تقویت ویژگی های بینی و صورت شما کمک کند ، اما نمی تواند آنها را بی عیب و نقص سازد یا بینی شما را شبیه بینی فرد دیگری کند. یک جراح زیبایی ماهر و متخصص در مورد این جراحی با شما صحبت کرده و به شما در دستیابی نتایجی که با خصوصیات فردی شما منطبق خواهد بود ، کمک می کند.

طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، فردی برای جراحی زیبایی بینی مناسب است که از شرایط زیر برخوردار باشد:

  • رشد کامل صورت داشته باشد
  • سیگار نکشد
  • از سلامت جسمی خوبی برخوردار باشد
  • اهداف واقع بینانه ای در مورد ظاهر خود داشته باشد

در حالی که بهبودی اولیه به طور کلی سریع پیش می رود ، اما بهبودی کامل می تواند یک تا سه سال آینده ادامه یابد. این روند بهبودی کندتر از آن است که اکثر مردم فکر می کنند. اما معمولا کسی متوجه این روند نمی شود.

نتایج جراحی زیبایی بینی دائمی است و شما بینی جدید خود را برای یک عمر به همین شکل جدید خواهید داشت. و چون صحبت یک عمر زندگی است ، بسیار حائز اهمیت است که جراح زیبایی ای را انتخاب کنید که بسیار ماهر ، با استعداد و با تجربه باشد.

 

بهترین جراح بینی در تهران

کدام دکتر برای عمل بینی مناسب است
انتخاب جراح بینی

خوشبختانه مفتخریم به اطلاع شما عزیزان برسانیم که مرکز زیبایی ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) ، افتخار حضور بهترین جراح بینی در تهران را دارد. پس چنانچه به دنبال عمل زیبایی بینی توسط بهترین جراح بینی در تهران هستید ، به شما این مرکز زیبایی را معرفی می کنیم.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین نوبت دهی جراحی بینی به این لینک مراجعه کنید.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

pattmd

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا