بایدها و نبایدهای بعد از عمل بینی | مراقبت های بعد از عمل بینی

دانستنیهای بعد از عمل زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی می تواند اندازه و شکل بینی شما را تغییر دهد به طوری که با سایر ویژگی های صورت تان در تعادل باشد. با این وجود ، 6 تا 12 ماه یا در برخی موارد فراتر از این مدت طول می کشد تا شما بتوانید نتایج نهایی و مطلوب عمل بینی خود را ببینید. بسیاری از جراحان در طول مشاوره اولیه تصاویر رایانه ای از نتیجه نهایی بینی تان ارائه می دهند که به شما کمک می کند نسبت به این که بعد از عمل زیبایی بینی چگونه به نظر می رسید ، یک دید کلی داشته باشید.

در اکثر افراد نگرانی هایی در طول روند بهبودی وجود دارد زیرا ارزیابی این که بینی تان پس از دوران ریکاوری چطور به نظر می رسد ، بسیار دشوار است. به خاطر داشته باشید که بعد از عمل زیبایی بینی ، شکل بینی تان پس از یک هفته مشابه شکلی نیست که در پایان دوره بهبودی حاصل می گردد.

هنگامی با تورم بعد از عمل زیبایی بینی دست و پنجه نرم می کنید ، سعی نکنید شکل نهایی بینی تان را بر اساس ظاهری که در هفته اول یا دوم دارد ، قضاوت کنید. به تخصص جراح خود اعتماد کنید (اینجاست که انتخاب بهترین جراحی بینی معنا و اهمیت پیدا می کند) و نگرانی های خود را به جراح تان اطلاع دهید. برای سهولت شما در طی فرایند بهبودی (بله این یک فرایند است که زود گذر است!) جراح تان در بهترین جایگاه قرار دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

سوالات بعد از عمل بینی

ورم بعد از عمل زیبایی بینی

ورم بعد از عمل بینی چه مدت طول می کشد تا بهبود یابد؟

ورم بعد از عمل زیبایی بینی می تواند تا یک سال ماندگار باشد و بسته به این که چه مقدار کار بر روی بینی تان انجام شده است ، ممکن است حتی کمی بیشتر نیز طول بکشد. اکثر افراد بعد از حدود دو هفته قادر هستند در انظار عمومی ظاهر شوند.

اگرچه تورم در نوک بینی بعد از جراحی زیبایی ممکن است تا یک سال ادامه داشته باشد ، اما 90 درصد تورم معمولاً در حدود چهار تا هشت هفته بعد از بین می رود. معمولاً پس از رفع تورم ، رویت کجی در بینی امر غیر معمولی نیست. در این مرحله ، بهترین گزینه این است که تنها صبور باشید ، به جراح خود اعتماد کنید و با او در تعامل باشید و از نگرانی های تان به وی بگویید تا او بتوانند در روند بهبودی شما نظارت داشته باشد.

ریکاوری رینوپلاستی باز چگونه است؟

جراحی رینوپلاستی باز به جراحی ای گفته می شود که برشی بیرونی در پایه بینی ایجاد می شود و معمولاً دوره ریکاوری آن بیشتر از رینوپلاستی بسته طول می کشد و تمایل به ورم در آن بیشتر است. نوک بینی طولانی ترین زمان را برای بهبودی و شکل گرفتن به چارچوب جدید طی می کند ، زیرا ضخیم ترین پوست بینی در این قسمت قرار دارد. اگر نوک بینی شما همچنان خیلی سفت است ، ممکن است به معنای تورم باشد.

دوره ریکاوری رینوپلاستی با گچ بینی چگونه است؟

یک ماه بعد از عمل بینی

اگر جراحی زیبایی بینی تان مشتمل بر شکستن استخوان های بینی باشد ، بسیاری از جراحان توصیه می کنند بعد از عمل زیبایی بینی ، بینی تان گچ گرفته شود تا استخوان ها در موقعیت صحیحی قرار بگیرند. بعد از داشتن گچ به مدت یک هفته ، جراح گچ را در مطب خود بر می دارد تا ببینند چه اتفاقی در زیر آن افتاده ، پوست تان چگونه به نظر می رسد و بینی تان چه فرمی پیدا کرده است؟

اگر خودتان قصد دارید آن را حذف کنید ، مهم این است که این کار را تا حد امکان به آرامی انجام دهید. سعی کنید چند لبه های گچ را به آرامی بلند کنید. پس از برداشتن گچ ، از بینی عکس بگیرید و آن را برای جراح خود ارسال کنید.

اسپلینت رینوپلاستی به معنای حفظ استخوان های بینی است و منجر به کاهش تورم نمی گردد. صرف نظر از این که چه مدت زمان از گچ بینی استفاده کنید ، ورم بعد از عمل زیبایی بینی خود به خود برطرف خواهد شد. از آنجایی که استخوان های شکسته بینی عمدتا بعد از یک هفته بهبود می یابند ، معمولاً زمان مناسبی برای حذف گچ بینی محسوب می شود. استفاده طولانی تر از اسپلینت در ظاهر تورم و یا کاهش آن تغییری ایجاد نمی کند.

تغذیه بعد از عمل بینی چگونه است؟

توصیه ما این است که در این خصوص از پزشک خود مشورت بگیرید. با این حال موارد تغذیه ای زیر مناسب است:

  • خوراکی ‌های نرم و ملایم بخورید
  • مصرف فیبر را افزایش دهید
  • خوراکی های ضد التهاب مصرف کنید
  • خوراکی هایی که زخم را بهبود می بخشند مصرف کنید
  • از مواد غذایی فرآوری شده و آماده اجتناب کنید
  • مصرف کافئین را کاهش دهید
  • مراقب غذاهای سخت و جویدنی باشید
  • از غذاهای تند دوری کنید
  • کالری مورد نیاز خود را به طور کامل تامین کنید

بینیمو عمل کردم سرما خوردم چه باید کنم؟

فصل سرما و آنفولانزا قطعا زمان ایده آلی برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی نیست. با وجود سرماخوردگی بیمار ممکن است حین بهبودی بخیه ها و ترمیم ساختار بینی ، بدتر شود. احساس احتقان و گرفتگی بعد از جراحی زیبایی بینی رایج است و ممکن است با سرماخوردگی شدت یابد. از اینرو بسیار حائز اهمیت است در صورت ظهور علائم اولیه سرماخوردگی بعد از عمل زیبایی بینی فورا نزد پزشک تان مراجعه کنید.

 

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

نحوه خوابیدن بعد از عمل زیبایی بینی

بعد از انجام عمل جراحی زیبایی بینی ، برای به حداقل رساندن تورم ، بهتر است سر و بینی تان را بالا نگه دارید ، دست کم برای مدتی بعد از عمل. همچنین می توانید حدود یک هفته روی یک صندلی با تکیه گاه رو به عقب بخوابید. استفاده از چند بالش برای بالا نگه داشتن سر نیز ایده خوبی است.

نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل بینی

 

دانستنیهای بعد از عمل بینی

مراقبت های بعد از عمل بینی نی نی سایت

برای کاهش تورم بعد از جراحی زیبایی بینی چند گام وجود دارد:

  • هر چه فعالیت تان بیشتر باشد ، ورم تان شدت پیدا خواهد کرد ، بنابراین در طی چند هفته بعد از عمل استراحت کنید و به خودتان سخت نگیرید.
  • تا حد ممکن سر خود را بالا نگه دارید ، از جمله در هنگام خواب.
  • سعی کنید بافت اضافی را در ناحیه متورم به آرامی ماساژ دهید.
  • هر روز از کمپرس یخ استفاده کنید و از بینی تان عکس بگیرید. به این ترتیب ، به طور روزانه متوجه تغییرات کوچکی خواهید شد که در حالت عادی ممکن است متوجه آنها نشوید.
  • حتما نگرانی های خود را تنها با جراح خود مطرح کنید ، به یاد داشته باشید که جراح تان را به همین دلیل انتخاب کرده اید.

اگر تورم بعد از چند ماه به نتیجه ای نرسید ، از پزشک خود در مورد این که آیا شما کاندید خوبی برای تزریق استروئید هستید یا خیر پرس و جو کنید. در این شرایط ، تزریق مقدار کمی استروئید به این ناحیه اغلب می تواند تفاوت عمده ای ایجاد کند.

 

بایدها و نبایدهای بعد از عمل بینی

شستشوی بینی بعد از عمل

مراقبت های روزانه

این مراقبت ها از صبح روز بعد از عمل تان کاربرد دارند:

  1. شستشوی بینی بعد از عمل. روزانه سه بار با محلول پراکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه ، خطوط بخیه را در داخل بینی شستشو دهید. بعد از برداشتن چسب و اسپلینت نیز باید دو بار در روز به آرامی بینی خود را بشویید تا به کاهش چربی داخل آن کمک کند.
  2. تميز كردن بيني بعد از عمل با گوش پاک کن. پس از شستشو ، با استفاده از گوش پاک کن مقداری پماد وازلین را به طور سخاوتمندانه داخل بینی بمالید. بخیه های داخل بینی قابل جذب هستند و روغن کاری آنها به طور مداوم ، به تسریع روند جذب شان کمک می کند.
  3. شستشوی صورت بعد از عمل بینی. شستن صورت با چسب بینی امکان پذیر است اما مهم است که همیشه چسب و اسپلینت روی بینی خود را خشک کنید. حمام ها برای اکثر افراد انتخاب بهتری است. شما می توانید روز دوم بعد از عمل بینی دوش بگیرید. حتما از شامپوی ملایم مانند شامپو بچه استفاده کنید.
  4. خونریزی. حتماً خونریزی بیش از ده دقیقه ، عفونت ، قرمزی ، تب ، ترشحات غیر معمول یا درد را فوراً به جراح تان گزارش دهید.
  5. کشیدن بخیه بعد از عمل بینی. در صورتی که بخیه ها قابل جذب نباشند ، روز هفتم پس از عمل بینی کشیده می شوند.

محدودیت ها

  1. حداقل به مدت دو هفته ورزش سخت انجام ندهید.
  2. به مدت سه هفته اجسام سنگین بلند نکنید.
  3. به مدت دو هفته لباس یقه تنگ یا یقه اسکی نپوشید.
  4. به مدت دو هفته از جویدن غذاهای سخت (مانند ته دیگ) خودداری کنید.
  5. به مدت دو هفته از خمیازه کشیدن بعد از عمل زیبایی بینی یا باز کردن بیش از حد دهان خودداری کنید.
  6. از فین کردن ، بوئیدن شدید و دستکاری بینی بعد از عمل به مدت دو هفته خودداری کنید.
  7. از هفته دوم بعد از عمل زیبایی بینی از مسواک کودک برای دندان های فوقانی استفاده کنید.
  8. در صورت آمدن عطسه ، به مدت دو هفته با دهان باز عطسه کنید.
  9. رانندگی در هفته اول و ترجیحا دو هفته بعد از عمل ممنوع است.
  10. به مدت شش هفته از انجام ورزش تماسی خودداری کنید.

 

سخن پایانی

ریکاوری بعد از عمل زیبایی بینی

از دید بسیاری از افراد ، تورم و ریکاوری سخت ترین قسمت این جراحی محسوب می شود. حتی اگر همه کارها را به طور صحیح بعد از یک هفته انجام دهید ، باز هم پیش بینی نتایج دشوار است. یک نفس عمیق بکشید و آسوده باشید. یک هفته بعد از عمل زیبایی بینی کاملاً تورم خواهید داشت. در این مدت ، زمان دوست شما است.

همه افراد به طور متفاوتی بهبود می یابند و هر جراحی زیبایی بینی ، منحصر به فرد است. تماس مداوم با جراح تان در این فرآیند بسیار مهم است. صبور باشید ، با جراح خود در تماس باشید و ایمان داشته باشید همه امور به خوبی پیش می رود.

زمان بهبودی برای جراحی بینی غالباً کمتر از حد انتظار است و معمولا نتایج حاصل از آن ، ارزش این انتظار را دارد. در حالی که تورم باید بعد از چهار تا شش هفته کاملاً از بین برود ، اما بهبودی کامل شما مستلزم سپری کردن یک دوره یکساله است. فراموش نکنید که جراح تان در تمام مراحل با شما و در کنار شما خواهد بود و تنها کاری که لازم است انجام دهید ، این است که صبور باشید.

لطفا اگر سوالی دارید ، از مطرح کردن آن در قسمت نظرات (پایین همین صفحه) دریغ نکنید.

 

بهترین جراح بینی در تهران کیست؟

بهترین جراح بینی در تهران

خوشبختانه مفتخریم به اطلاع شما عزیزان برسانیم که مرکز زیبایی ما واقع در محدوده قلهک شریعتی ، افتخار حضور بهترین جراح بینی در تهران را دارد. پس چنانچه به دنبال جراح بینی بازیگران ، بهترین جراح بینی طبیعی در تهران ، متخصص رینوپلاستی شمال تهران ، جراح بینی پاسداران و بهترین جراح بینی طبیعی هستید ، به شما این مرکز زیبایی را معرفی می کنیم.

مرکز زیبایی ما در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد کلیه خدمات زیبایی ، پوست و مو، و لیزر را به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین نوبت دهی جراحی بینی به این لینک مراجعه کنید.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

HEAL-FROM-A-RHINOPLASTY

post-operative

1 دیدگاه دربارهٔ «بایدها و نبایدهای بعد از عمل بینی | مراقبت های بعد از عمل بینی»

  1. سلام.
    مطالب عالی بود.
    یه سوال دارم.من ۲۰ روزه بینی عمل کردم و داخل حفره هارو با گوش پاک کن یا دستمال لوله شده حدود ۲سانت و نیم داخل تمییز میکنم غیر از این نمیتونم نفس بکشم اما همش دلهره دارم که باعث جابجایی غضروف شدم.آیا خطرناکه؟
    م

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا