عوارض عمل بینی |توضیح گام به گام عمل رینوپلاستی!

عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

تصمیم به انجام جراحی بینی، تصمیمی بسیار حساس و البته خیلی شخصی است. بنابراین باید قبل از هر چیزی بدانید که عمل جراحی بینی هم مانند هر جراحی دیگری ممکن است عوارضی هم برای شما داشته باشد. پس چه بهتر که قبل از هر چیزی با آن ها آشنا باشید و مطمئن شوید که همه چیز را می دانید.

قطعاً پزشک یا جراحی که انتخاب می کنید تمام جزئیات مربوط به عوارض عمل بینی را برایتان توضیح خواهد داد. به همین خاطر است که قبل از جراحی بینی، فرمی را امضا می کنید که تایید می نماید شما همه چیز را درباره ی عوارض احتمالی و پیامدهای عمل بینی می دانید و با مسئولیت خودتان این جراحی را انجام می دهید. البته منظورمان این نیست که هر اتفاقی در طول جراحی برایتان رخ دهد، مسئولیتش بر عهده ی خودتان است. خیلی مواقع عوارض جانبی ناشی از جراحی بینی ناشی از عدم مهارت و تخصص جراح است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

عوارض عمل بینی
عوارض عمل بینی

به همین دلیل است که می گوییم اگر پزشک خوب و با تجربه ای را انتخاب کنید، قطعاً دچار هیچ گونه مشکلی نخواهید شد.

خطرات احتمالی عمل بینی شامل موارد زیر است:

  • خطرات ناشی از بی هوشی
  • عفونت
  • پروسه ضعیف بهبود یا جای زخم
  • تغییر در احساس لامسه پوست ( بی حسی یا درد)
  • تنفس دشوار
  • عدم علاقه به شکل نهایی بینی
  • بی رنگی پوست و ورم
  • احتمال تکرار جراحی بینی

این خطرات و هم چنین خطرات دیگر جراحی رینوپلاستی به طور کامل برای بیمار توضیح داده می شود. به همین خاطر توصیه می کنیم هرگونه سوالی در این باره دارید، حتما از پزشک خود سوال کنید

درد بعد از جراحی بینی

عمل بینی یکی از قوی ترین راه هایی است که می توانید با استفاده از آن، ظاهر خود را تغییر دهید. گرچه به خاطر این که در طول جراحی بینی، تغییرات زیادی روی غضروف و استخوان بینی صورت می گیرد، ممکن است بیمار بعد از اتمام جراحی ، متحمل درد شود.

خوشبختانه غالب مواقع این درد کم است و مصرف مسکن های ساده ای مانند ایبوبروفن می تواند باعث تسکین آن شود. برای آن دسته افرادی که تحمل درد کمتری دارند، پزشک می تواند داروهای قوی تری تجویز کند. اما در کل نیازی نیست نگران این جنبه از جراحی خود باشید. چرا که درد به راحتی قابل کنترل است.

درد بعد از جراحی بینی
درد بعد از جراحی بینی

ورم بعد از جراحی بینی

یکی از رایج ترین عوارض جانبی بعد از عمل رینوپلاستی، ورم اطراف چشم ها و بینی است. معمولاً تا چند روز بعد از عمل جراحی بینی، این ورم قابل مشاهده است اما بیشتر آن تا دو هفته بعد از عمل، به طور کلی ناپدید می شود.

نکته ای که باید بدانید این است که مقداری از این ورم حتی تا 6 ماه بعد از جراحی هم ممکن است باقی بماند اما چندان قابل مشاهده نیست. در کل باید بگوییم که نتیجه ی نهایی عمل جراحی بینی تا 1 سال بعد از عمل، به طور کامل نمایان خواهد شد.

کبودی بعد از عمل جراحی بینی

کبودی هم یکی دیگر از رایج ترین عوارض بعد از عمل بینی است. درجه و میزان کبودی بعد از عمل، بستگی به شرایط خود بیمار و هم چنین میزان وسعت جراحی دارد. این کبودی ها معمولاً در اطراف چشم پدید می آیند و عموما تا ده روز هم می توانند دوام داشته باشند. گرچه کبودی نشانه ی بروز عوارض جدی نیست اما به هر حال بهتر است مراقبت وضعیت این کبودی ها در روزهای بعد از جراحی باشید.

اگر متوجه هرگونه مسئله ی غیرعادی در خود شدید، بهتر است به پزشکتان مراجعه کنید. اما توصیه ی اصلی هر پزشکی این است که بعد از جراحی بینی تا مدتی را به استراحت در خانه بپردازید تا به طور کامل بهبود پیدا کنید.

6 مرحله ی مهم جراحی بینی

در صورتی که می خواهید بدانید در طول جراحی چه اتفاقاتی برایتان رخ می دهد، بهتر است مراحل زیر را مطالعه کنید:

گام اول- بیهوشی

مواد بیهوشی به شما تزریق خواهد شد تا در طول جراحی راحت باشید. ممکن است بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام شود. در هر حال پزشک بهترین انتخاب را برای شما خواهد داشت.

جراحی بینی
جراحی بینی

گام دوم- ایجاد برش

رینوپلاستی ممکن است به شکل بسته یا باز انجام شود. در صورتی که برش ها از داخل بینی انجام گیرد، عمل بینی بسته و چنان چه برش ها از روی بینی انجام شود، عمل بینی باز گفته می شود. در صورتی که عمل شما باز باشد، پوستی که استخوان بینی و غضروف ها را پوشانده است، برداشته می شود تا به این ترتیب جراح به ساختار بینی دسترسی داشته باشد.

گام سوم – تغییر شکل ساختار بینی

در صورتی که بینی بزرگ و دراز باشد، بخشی از استخوان و غضروف آن برداشته می شود. برخی مواقع هم ممکن است جراحی بینی به اضافه کردن غضروف نیاز دارد.

غالباً برای انجام این کار، از غضروف تیغه ی بینی که در وسط بینی قرار گرفته استفاده می شود. به ندرت هم ممکن است از غضروف گوش هم استفاده می شود.

گام چهارم- اصلاح انحراف بینی

در صورتی که تیغه ی بینی انحراف داشته باشد، می توان آن را در طول جراحی رینوپلاستی صاف کرده و به این صورت وضعیت فرم بینی و تنفس بیمار هم بهتر می شود.

گام پنجم – بستن برش ها

زمانی که ساختار داخلی بینی اصلاح فرم شد و به شکل مورد نظر رسید، پوست و بافت های برش داده شده دوباره برگردانده می شوند و بخیه زده می شوند.

نگران جای این برش ها نباشید. بیشتر مواقع این برش ها روی زاویه های طبیعی بینی زده می شود تا قابل مشاهده نباشند.

گام ششم- دیدن نتیجه

تا چند روز بعد از جراحی، ممکن است درگیر عوارض عمل بینی باشید اما بعد از آن به خوبی می توانید نتیجه ی شگفت انگیز جراحی را روی بینی تان ببینید.

در نهایت باید بگوییم اگر به دنبال مرکزی هستید که بهترین خدمات جراحی بینی با کمترین عوارض جانبی را به شما عزیزان ارائه کند، می توانید به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید. مرکز زیبایی شمال تهران، افتخار دارد که سال ها سابقه در انجام جراحی هایی مانند رینوپلاستی را در کارنامه خود داشته باشد و بهترین گزینه ی ممکن باشد. کافیست با مراجعه به مرکز و دیدن آلبوم تصاویر بیماران قبلی پزشکان ما، از مهارت و تجربه ی ما اطمینان حاصل کنید.

مترجم و محقق: ناصری

لینک منبع مقاله 1

لینک منبع مقاله 2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا