انواع عمل بینی برای بهبود وضعیت ظاهری آن

انواع عمل بینی

انواع عمل بینی
بینی شما یکی از برجسته ترین و بارزترین عناصر چهره شماست. همچنین عملکرد صحیح آن برای ادامه زندگی شما اهمیت حیاتی دارد. چنانچه از ظاهر بینی خودتان به هر دلیلی خوشتان نیاید یا بینی شما در نحوه عملکردش دچار مشکلاتی باشد که تنفس را برای شما دشوار کند، این مسائل می تواند کیفیت زندگی شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. مشکلات ناشی از بدفرمی و کژکارکردی بینی که مشخص است، اما عدم رضایت از ظاهر بینی می تواند کاملا روی اعتماد به نفس شما و تصویری که از خودتان دارید تاثیر منفی بگذارد و روحیه شما را خراب کند.

انواع عمل بینی
انواع عمل بینی

رینوپلاستی یا به عبارت دیگر عمل بینی می تواند مشکلات فیزیکی بینی شما را که توان تنفسی تان را دچار اختلال کرده درمان کند. همچنین عمل بینی نوعی جراحی است که می تواند شکل ظاهری بینی شما را کاملا تغییر دهد و آن را بهبود بخشد. عمل بینی از جمله عمل هایی است که اغلب به صورت سرپایی انجام می شود. یعنی معمولا نیاز به بستری بعد از عمل ندارد و پزشک می تواند بدون مراجعه به بیمارستان آن را برای شما در مطب خودش انجم دهد. رینوپلاستی یا عمل بینی انواع مختلفی دارد که هرکدام برای اهداف متفاوتی طراحی شده اند.

عمل بینی زیبایی

اگرچه همانطور که اشاره کردیم نیمی از اهداف انجام عمل بینی برای بهبود وضعیت سلامت آن است، اما همچنان بسیاری از مردم فقط برای بهبود وضعیت ظاهری بینی شان است که تحت عمل رینوپلاستی قرار می گیرند. در این مقاله قصد داریم درمورد انواع عمل بینی صحبت کنیم اما بیشتر تمرکزمان روی انواع عمل بینی زیبایی خواهد بود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2022

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

انواع عمل بینی
انواع عمل بینی

وقتی صحبت از عمل بینی زیبایی می شود یعنی هدف غایی آن عمل تغییر و بهبود وضعیت ظاهری بینی فرد است. تغییر بینی به عنوان عضو مرکزی صورت می تواند تأثیر شگرفی روی ترکیب کل چهره داشته باشد. به طوری که ایجاد کمترین تغییر در بینی می تواند تأثیر زیادی روی چهره شما بگذراد. عمل بینی زیبایی تکنیک های مختلفی را با هم ترکیب می کند تا به اهداف نهایی عمل برسد.
هنگامی که جراح یا درمانگر بینی شما را ارزیابی می کند تمام نقط ضعف و قوت آن را از سه جهت بررسی خواهد کرد:
• بخش بالایی بینی( که همچنین به نام بخش استخوانی آن شناخته می شود)
• بخش میانی بینی و
• بخش پایینی بینی
جهت حفظ بخش های بدون اشکال و مناسب بینی در نتیجه نهایی عمل، روند جراحی ممکن است روی چند قسمت از بینی شما انجام شود. حتی ممکن است تنها یک نقطه از بینی شما دچار ایراد باشد، اما لازم شود که عمل روی بخش های دیگر هم انجام گیرد. تکنیک های معمول زیادی وجود دارند که به فرد کمک می کنند تا بتواند به بینی مورد نظر و ایده آلش از طریق عمل برسد.

اصلاح پایه بینی

رادیکس یا پایه بینی قسمت استخوانی فوقانی بینی است. گاهی اوقات در برخی از افراد این بخش استخوانی و غضروف زیر آن ممکن است بزرگ باشد. اتفاقی که باعث به وجود آمدن برآمدگی خواهد شد. جراح می تواند برآمدگی ناحیه استخوانی را از طریق بریدن با دقت بخش هایی از آن کم کند. همچنین اگر این ناحیه دچار فرورفتگی باشد جراح آن را با غضروفی که از بخش دیگری از بینی بیمار برداشته پر می کند و نقصان را جبران می نماید. با تقویت کردن فضای بالای ناحیه استخوانی جراح می تواند ظاهری صاف و یکدست به بینی شما بدهد.

صاف کردن انحراف بینی

چنانچه بینی کج باشد یا اندکی به یک سمت انحراف داشته باشد جراح می تواند این انحراف را از طریق کم کردن میزان استخوان یا غضروف موجود در آن ناحیه برطرف نماید. همچنین ممکن است مستقیم به صورت فیزیکی انحراف را جابه جا کند. همینطور امکان دارد جراح مانند عمل کردن بینی شکسته از آتل برای نگه داشتن بینی در جای صحیح خود استفاده کند.

بالا کشیدن یا کم کردن از نوک بینی

چنانچه نوک بینی صاف نباشد یا حتی زیاده از حد صاف باشد ممکن است از زاویه مناسبی برخوردار نباشد. چرخاندن نوک بینی معمولا به سمت بالا است یا پایین. هنگامی که جراح با تغییر شکل دادن غضروف نوک بینی را تنظیم می کند ممکن است همچنین توجهی هم به پایه استخوانی بینی داشته باشد. چون بینی یک عضو کامل است و تغییر دادن کوچکترین بخش های آن هم ممکن است روی ترکیب بندی کلی آن تأثیر بگذارد.
یادتان باشد که بهترین جراحان بینی تغییرات زیادی روی بینی شما نمی دهند. چون بهترین نتیجه ای که می توان از هر عمل زیبایی، مخصوصا عمل بینی گرفت نتیجه ای است که تا حد امکان به حالت طبیعی نزدیک باشد. اگر تصمیم گرفته اید بینی خود را عمل کنید لحظه ای دست نگه دارید و مطمئن شوید که صد در صد تصمیمتان قطعی است. چون عمل بینی برگشت ناپذیر است.

انواع عمل بینی
انواع عمل بینی

اما اگر کاملا در مورد تصمیمتان مطمئن هستید بهتر است به پزشکی مراجعه کنید که در یک مرکز معتبر مشغول به کار است. انتخاب یک پزشک جراح ماهر و متخصص اهمیت بسیار زیادی در نتیجه ای که از عمل می گیرید خواهد داشت.

تنظیم برآمدگی بینی

برآمدگی بینی فاصله ای است که از نقطه اتصال بینی به لب بالا به سمت بیرون برگشته است. چنانچه این برآمدگی زاویه زیادی داشته باشد می تواند به صورت عمومی روی ظاهر چهره شما تأثیر بگذارد. بینی هایی که دچار عارضه برعکس برآمدگی یعنی تو رفتگی هستند نیز وجود دارند و می توانند باعث شوند تا بینی فرد بسیار کوچک به نظر برسد و به بقیه ترکیب بندی صورتش نخورد.

بهترین مرکز عمل بینی در تهران

همانطور که در اول مقاله هم اشاره کردیم عمل بینی یک عمل سرپایی است که نیازی ندارد حتما در بیمارستان انجام شود. همچنین احتیاجی به بستری بعد از عمل هم ندارد. از همین رو بهترین جراحان بینی را در مطب ها و مراکز زیبایی پیدا می کنید.

انواع عمل بینی
انواع عمل بینی

اما یادتان باشد که به هرمرکزی نمی توان اعتماد کرد. وقتی تصمیم گرفتید بینی خود را عمل کنید توجه داشته باشید که حتما به یک مرکز معتبر مراجعه کرده و زیر دست یک پزشک متخصص عمل شوید. هرچند خوشبختانه بهترین جراحان بینی در کشور ما حضور دارند.

مرکز زیبایی شمال تهران یکی از بهترین و معتبر ترین مراکز زیبایی در پایتخت است که بهترین متخصصان جراحی بینی در آن مشغول به کارند. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه و تماس جهت اخذ نوبت عمل بینی بهتر است به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

محقق : ناصری

منبع مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا